تابناک هرمزگان- در دیدار و گفتگو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات با مدیر خبرگزاری ایرنا آسیب شناسی معضلات حوزه رسانه مطرح شد.
کد خبر: ۶۵۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 02 September 2018

دیدار هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات با مدیر خبرگزاری ایرنا

به گزارش تابناک هرمزگان، در این دیدار خلیل تنیده با اشاره به دغدغه های متعدد حوزه رسانه در استان اظهار داشت: هر چند بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران با عشق و علاقه وارد این عرصه شده اند اما امروز زمان آن رسیده که تمامی اصحاب رسانه با وحدت جمعی به یک اجماع جهت رفع آسیب های این حوزه برسند.

وی افزود: تعهد سازمانی و رعایت اخلاق حرفه ای یکی از ضروریات عرصه رسانه است که تمامی خبرنگاران باید این اصول حرفه ای را رعایت کرده و در چارچوب قوانین داخلی وسازمانی رسانه خود حرکت و فعالیت نمایند.

مدیرخبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (هرمزگان) تأکید کرد: امید است با وحدت رویه و اتخاذ سیاستی در راستای آسب شناسی تهدیدها و فرصت‌ها گام برداریم و حضور سه تشکل رسانه ای اعم از انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات، انجمن روزنامه نگاران هرمزگان و خانه مطبوعات هرمزگان بتواند در جهت رفع مشکلات عرصه رسانه و کمک به ساماندهی این عرصه کمک های شایان توجهی بنماید.

در ادامه فروغ مسلم زاده افزود: رعایت اخلاق حرفه ای در تمامی اصناف از ملزومات کسب و کار است که متأسفانه به دلیل بروز مشکلات متعدد سخت افزاری و نرم افزاری در عرصه رسانه هرمزگان شاهد هستیم که هر روز بر تعداد افرادی که بی دغدغه وارد این عرصه شده و به سودای کسب درآمد کار فرهنگی را با عرصه اقتصاد اشتباه گرفته اند.

وی افزود: بنابراین لازم است که این عرصه توسط مدیران رسانه و متولیان اصلی ساماندهی و بهسازی شده و با نوشتن منشور اخلاق حرفه ای توسط تشکل های رسانه ای هرمزگان برای شروع فعالیت رسانه ای هر مدیر رسانه و یا خبرنگار اصول و قواعدی تعیین شده تا تمامی علاقمندان به این حرفه با داشتن مجوز و کارت حرفه ای نسبت به فعالیت خود متعهد بوده شئونات حرفه ای را خدایی ناکرده زیرپا نگذارند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان تأکید کرد: برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور مدیران رسانه و دغدغه مندان این عرصه راهی برای شناسایی آسیب ها و نقاط قوت است که باید با تلاش و همراهی تمامی اهالی انجام شده و خروجی آن بصورت مصوبات رسمی پیگیری و تا حصول نتیجه دنبال شود.

مسلم زاده افزود: امروز جامعه ای رسانه‌ای هرمزگان بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و آرامش است تا در سایه آن بتواند از بحران اقتصادی عبور کرده و به دور از حواشی تمام هم و غم خود را برای تولید محتوای ارزشی و سالم بگذارد.

در ادامه سید ابراهیم کوخردی عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نیز گفت: باید تمامی نشست ها و جلسات یک خروجی مثبت و سازنده در راستای رعایت عدالت رسانه ای و برون رفت از بن بست مشکلات مطبوعات داشته باشد.

وی افزود: انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات آمادگی برگزاری نشست ها و میزگردهای رسانه ای را دارد و امیدواریم این نشست ها خروجی مناسبی برای اصحاب رسانه داشته باشد.
کوخردی گفت: تکثر تشکل های صنفی می تواند نشانه امیدواری برای اهالی رسانه باشد چرا که هر کدام به فراخور اساسنامه و برنامه های خود گره ای ، از هزاران مشکل مطبوعات را باز کرده و فضایی توام با شدابی برای اهالی ایجاد خواهند کرد.

دیدار هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات با مدیر خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار