کد خبر: ۶۵۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 04 September 2018
 

تابناک هرمزگان- موسسه خیریه محله زیبای من توانست در عرض مدت زمان کوتاهی با تشکیل گروه های متعدد هنری من جمله عکاسی ، نقاشی ، تئاتر ، معرق کاشی ، موسیقی و همچنین جمعیت خودجوش داوطلب مهندسی گام های مؤثری را در اجتماع شهر بندرعباس بردارد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، «موسسه خیریه محله زیبای من» با رویکرد رسیدگی به شهر و محلات قدیم در قالب نوسازی های کالبدی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی توسط خود مردم با بهره‌گیری از ابتکاراتی با هزینه‌های بسیار کم و همراه کردن دانشجویان و اساتید در سال 1395 تشکیل گردید و هم اکنون نیز با گذشت دو سال از فعالیت های این موسسه گروه های متعدد هنری داوطلبانه‌ای را تشکیل داد من جمله: عکاسی ، نقاشی ، تئاتر ، معرق کاشی ، موسیقی و جمعیت خودجوش مهندسی توانست جمعی 2000 نفره را دور هم به شکل عضو فعال و داوطلبین ساماندهی کند که در این میان نیز استعدادهای متعددی از لایه‌های مختلف جوانان محلات را کشف و هدایت نمود.

شایان ذکر است، این موسسه مورخ 12 شهریور سال 1397 جشن دومین سالگرد تأسیس خود را با حضور بیش از 1000 نفر از اعضاء و هواداران در تالار شهید آوینی برگزار نمود و در این میان گروه های مختلف موسیقی و تئاتر به هنرنمایی پرداختند.

عبداله محترم پناه مدیر موسسه محله زیبای طی گفتگویی اعلام نمود: هدف اصلی از تشکیل این مجموعه رسیدگی به محلات قدیم شهر بندرعباس و استان هرمزگان است که میتوان از پتانسیل های مردمی در این راستا استفاده کرد.

وی بیان داشت: مردم میتوانند با ایجاد اتحاد و همبستگی و بهره گیری از توانایی‌هایشان شهر و محله خود را آباد سازند و از بسیاری از مشکلات عبور کنند. ایشان تصریح کرد، به عنوان یک متخصص شهرساز بصورت داوطلبانه در کنار مردم هستیم و به آن ها در رشد محله شان کمک خواهیم کرد.

مهندس محترم پناه افزودند؛ شهرسازی مقوله ای است که بدون یاری مردم هرگز تحقق نخواهد یافت و تمام دولت ها و حاکمیت ها به همکاری و همراهی مردم نیازمندند و تمام مردم باید بدانند که ریشه حل مشکل در توانایی های خودشان است و از این طریق بوده که می‌توان حرکت های بزرگی انجام داد.

این کارشناس ارشد شهرسازی تصریح کرد؛ با بررسی آسیب های اجتماعی و کالبدی نشان می دهد عوامل تغییرات و رشد محلات در اتحاد و همبستگی مردم است، که موسسه محله زیبای من به دنبال ایجاد همبستگی اجتماعی در محلات است.

محترم پناه بیان داشت: موسسه توانسته در دو سال گذشته با همراهی مردم ، خیرین و سازمان ها اقدام به زیبا سازی محلات سه راه برق ، درخت سبز ، پشت بند ، شاه حسینی و چاهستانی ها و شهرک توحید با رنگ آمیزی ، سیمان کاری ، کاشت گل و درخت به زیبا سازی محلات نمایید همچنین با کشف استعدادهای جوانان محله اقدام به راه اندازی گروه های موسیقی و عکاسی و کلاس های آموزشی برق ساختمان ، معرق کاشی و خوشنویسی نموده است.

محترم پناه درتشریح برنامه آتی محله زیبای من گفت: در آینده نزدیک قصد دارد با همکار مردم و خیرین و سازمان ها نسبت به زیباساز بیشتر در محلات همچون چاهستانی ها و حاشیه نشین ها بپردازد و با راه اندازی دفتر تسهیلگری در قلب محله به عنوان نمونه مثل چاهستانی ها با روشهای علمی و اصولی به نوسازی محلات حاشیه بپردازد.

ایشان در انتها از همه حاضرین و همشهریان خواست در این راستا با این موسسه همراهی کنند، با حضور ، کمک فکری ، مالی ، حمایتی ، تخصصی داشته باشند.‌
راه ارتباطی این موسسه شماره تماس 09177611047 است.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار