معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان عنوان کرد:
تابناک هرمزگان- مظفر حمزه ئی گفت: طی پنج ماه نخست امسال، بیش از 26613 پرونده در شعب مختلف شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان رسیدگی و مختومه شده است که  34درصد از پرونده های مستعد صلح و سازش ؛  به صلح و سازش منتهی شده است.
کد خبر: ۶۵۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸ 07 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مظفر حمزه ئی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در مصاحبه با خبرنگاران ، عملکرد 5 ماهه شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان را تشریح کرد.

مظفر حمزه ئی اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال جاری به یاری خداوند متعال و در نتیجه تلاش قضات ، کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان ، 26613 فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

وی در ادامه افزود: تعداد 5543 پرونده  معادل 34درصد از مجموع  16460 فقره پرونده قابل صلح و سازش ؛  به صلح و سازش منتهی شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: به همت کارکنان شوراهای حل اختلاف استان و  مسئولین و معتمدین محلی ، تعداد 5 فقره  پرونده با موضوع قتل عمدی که  بعد از رسیدگی در شعبات  کیفری استان منجر به  صدور حکم قصاص شده بود ؛با ورود شورای حل اختلاف استان به  صلح و سازش منتهی گردید در حالیکه  برخی از  زندانیان این پرونده ها  به همین دلیل بیش از 15 سال در حبس به سر می بردند.

حمزه ئی خاطر نشان کرد: پرونده های مهم مالی از جمله پرونده مطالبه مهریه ای معادل 500 سکه بهار آزادی و همچنین پرونده‌های مشابهی با خواسته هایی چون ؛ 172 و150 سکه بهار آزادی نیز در این بازه زمانی به صلح و سازش  منتهی شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: پرونده درگیری و نزاع دسته جمعی میان طایفه های میر دادپور وعلی زاده به طرفیت طایفه دوشنبه زاده نیز از جمله مهمترین پرونده‌های مطرح شده در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان بود که این درگیری ها منجر به قتل یکی از افراد این  طوایف و زخمی شدن سه تن دیگر شده بود اما درنهایت پس از 13 سال و در نتیجه تلاش های بی وقفه اعضای شورای حل اختلاف سردشت شهرستان و مسئولین و معتمدین محلی به صلح و سازش انجامید.

مظفر حمزه ئی همچنین عنوان داشت: از نظر بهترین آمار عملکرد و ارتقاء سطح بهره وری ، شعب برتر در امر صلح و سازش استان به ترتیب حوزه های میناب با تعداد 1307 فقره پرونده ، بندرعباس با آمار عملکرد 927 فقره پرونده و جزیره کیش با 708 فقره پرونده می باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: از نظر بیشترین درصد موفقیت در پرونده های قابل صلح و سازش نیز شهرستان بشاگرد با برخورداری از آمار 96 درصدی در سطح کشور رکورد دار می باشد و همچنین شهرستان های سیریک با آمار 69 درصد ، بخش رودخانه با آمار  56 درصد و شهرستان پارسیان و بخش احمدی با عملکرد 55 درصد ، بیشترین میزان صلح و سازش را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خاتمه ابراز امیدواری کرد: شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان بتواند با یاری خداوند متعال و در نتیجه تلاش و همت قضات ، اعضا و کارکنان این مجموعه به منظور نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه با موفقیت هر چه بیشتر به ایفای نقش بپردازد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار