رئیس هیئت عامل ایمیدرو:
تابناک هرمزگان- در منطقه پارسیان با توجه به نزدیکی به لامرد و همچنین وجود اسکله بندر پارسیان - که در نیمه دوم سال جاری - به بهره برداری می رسد، نیاز واردات آلومینیوم جنوب را تأمین می کند.
کد خبر: ۶۵۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 11 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی کرباسیان گفت: آلومینیوم جاجرم در حال حاضر حدود 200 هزار تن پودر آلومینا تولید می کند. با وجود اکتشافات انجام شده در حوزه بوکسیت، این میزان پودر آلومینا کافی نبوده و پاسخگوی نیاز صنعت آلومینیوم کشور ( 1,6 میلیون تن پودر آلومینا ) نیست. از این رو، طرح احداث کارخانه 800 هزار تنی پودر آلومینا در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در منطقه پارسیان با توجه به نزدیکی به لامرد و همچنین وجود اسکله بندر پارسیان - که در نیمه دوم سال جاری - به بهره برداری می رسد، نیاز واردات آلومینیوم جنوب را تأمین می کند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: در کارخانه یاد شده نیز بخش خصوصی نقشی اساسی دارد و پیش بینی می کنیم 55 درصد سهام متعلق به آلومینیوم خاتم اراک ، 35 درصد سالکو (به عنوان مصرف کننده اصلی) و 10 درصد نیز متعلق به ایمیدرو است. ایرالکو، المهدی و هرمزال، از دیگر مصرف کنندگان این کارخانه هستند.

وی ادامه داد: کارخانه 40 هزار تنی آلومینیوم در جاجرم نیز طی 3 ماهه سوم سال جاری بهره برداری می شود و تولید شمش آلومینیوم را افزایش می دهد.

مصرف آلومینیوم

 

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به مصرف آلومینیوم به عنوان یک موضوع مهم جهانی، گفت: افزایش سالانه مصرف آلومینیوم در جهان 6 درصد است که 25 درصد از مصرف این فلز در صنعت خودرو، 25 درصد بخش ساختمان و 17 درصد در بخش بسته بندی است.

وی افزود: مصرف آلومینیوم ایران، رشد سالانه 12 درصدی را نشان می دهد.

کرباسیان اظهارداشت: کارخانه تولید پودر آلومینا از بوکسیت چند مسیر را باید طی کند که یکی از آنها عقد قرارداد بلند مدت تامین بوکسیت با کشورهایی همچون استرالیا، گینه و برزیل است.گرچه بوکسیت مورد نیاز از شرکتSBDT تأمین می شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار