رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان خبر داد:
تابناک هرمزگان- نشست مشترک بین دانشگاه پیام نور هرمزگان و سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان، در زمینه اهداف و برنامه‌ها در راستای معرفی و راهکارهای همکاری‌ بین دو طرف برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ 12 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر خیری رئیس دانشگاه پیام نور استان ، هدف از برگزاری این نشست را تقویت ارتباط بین دانشگاه و مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری عنوان کرد و افزود: ظرفیت و سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن می باشد که بالاتر از آن نیروهای نخبه و صاحبان فکر و اندیشه می باشند و هر کشوری که بتواند از این ظرفیت استفاده کند، می تواند شاهد شکوفایی و پیشرفت خود باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور حدود 70 عضو هیات علمی در سطح استان دارد که در قطب بندی تعریف شده استانی ، بسیج پتانسیل این را دارد که از اساتید و هیات علمی دانشگاه پیام نور به عنهوان نیروی علمی نیز استفاده کند.

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان با بیان اینکه انتظار ما از سازمان بسیج علمی انتظار فعالتر شدن خانه نخبگان را داریم ، گفت: باید به سمت علمی شدن بسیج دانشجویی حرکت کرد و همچنین در برنامه های مختلف فرهنگی را بصورت اقدام مشترک بین دانشگاه و بسیج برگزار کنیم.

دکتر محمد خیری ضمن تأکید بر علمی بودن طرح و برنامه های بسیج از اعلام آمادگی حمایت از طرح های مشترک دانشگاه و سازمان علمی بسیج در تمام سطح از کوچک تا بزرگ خبر داد.

در ادامه خانم دکتر عامری معاون دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: دانشگاه پیام نور در کل استان آمادگی خود را اعلام می کند که از اساتید برجسته و نخبه در کارگاه های مشترک فی ما بین دانشگاه و سازمان بسيج علمی، پژوهشی و فناوری استان که دعوت به عمل می آید حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از لحاظ علمی کمتر از دانشگاه های دیگر نیست ، نیز اظهار کرد: نیاز دانشجویان دانشگاه پیام نور این است که باید آنها را به سمت کارهای پژوهشی هدایت کرد.

وی ادامه داد: مشکلی برای برگزاری کلاس و کارگاه های مختلف نخبگان در دانشگاه پیام نور نداریم.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی شدن موضوع علمی اظهار داشت: در اقتصاد ما باید فرهنگ سازی صورت پذیرد و همه ما باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

فاطمه عامری سیاهویی همچنین از آمادگی دانشگاه پیام نور استان جهت همکاری با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در زمینه اردوهای جهادی خبر داد.

معاون دانشگاه پیام نور هرمزگان ادامه داد: اگر در زمینه پایان نامه ها اولویت داشته باشیم و همچنین در خانه نخبگان از نیرو های مختلف علمی دانشگاه ها بصورت تعامل با بسیج مورد استفاده قرار گیرد ، می توان به اهداف والای مشترک دست پیدا کرد.

وی با توجه به در نظر گرفتن اساتید مختلف در تمامی بخشها و راه اندازی کارگاه ها خاطر نشان ساخت: سازمان بسیج علمی می تواند از اساتید دانشگاه پیام نور استان در جهت نیاز سنجی بسیج بصورت طرحی و در قالب همکاری مشترک و رایگان در برگزاری کارگاه ها استفاده کند.

فاطمه عامری سیاهویی گفت: با سازماندهی و دعوت از دانشجویان و نخبگانی که در دانشگاه‌های بزگ استان در حال تحصیل هستند ، می توان در قالب طرح به خانه نخبگان و بسیج ارائه و پس از تأیید مورد حمایت قرار گیرند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری هرمزگان نیز در این نشست بیان کرد: هراقدام و پروژه ای که باعث موفقیت شود ، قطعاً بر پایه علم ، دانش و تجربه نخبگان استوار بوده و هر تولید و پژوهشی که بر پایه علمی بیان شده نیز سبب توسعه یافتگی در آن بخش می شود.

علی اسلامی، پایگاههای علمی و خانه نخبگان استان را بستر بسیار مناسبی برای نقش آفرینی، کشف استعدادهای نخبگان و تبدیل ایده های نوین به پدیده های تأثیرگذار دانست.

وی افزود: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری هرمزگان در زمینه حمایت مالی بلاعوض می تواند تا سقف 70 میلیون ریال در محیط دانشگاه انجام دهد و همچنین ما باید تعامل با مراکز علمی داشته باشیم تا بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا نمود.

در ادامه دکتر علیرضا مصدقی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس نیز گفت : کلاسها و امکانات محتلف در جهت همکاری و تعامل با سازمان بسيج علمی، پژوهشي و فناوري استان ، و همچنین برگزاری کارگاه های علمی در مرکز بندرعباس آماده استفاده و بهره برداری از طرح های بسیج است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار