تابناک هرمزگان- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک، از اجرای آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی به زنان روستایی خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲ 13 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر غلام رحیمی گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در روستاهای شهرستان سیریک، آموزش، آگاه سازی و حساس سازی زنان روستایی با توجه به نقش تربیتی و رکن اصلی آنان در خانواده به عنوان یک اولویت آموزشی و مداخله ای تیم سلامت با استفاده از ظرفیت های مردمی به ویژه سازمان های مردم نهاد در روستاها، ضروری می باشد.

وی افزود: با توجه به چند وجهی بودن ابعاد آسیب های اجتماعی و گستره آن، لازم است مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را به بطن جامعه سوق داد تا مردم نیز در برابر این معضلات خود را مسئول بدانند. چرا که حضور مردم در فعالیت‌های اجتماعی، گام مؤثری در کاهش معضلات و پیشگیری از آنهاست و می بایست مردم را در فعالیت‌های مختلف که متناسب با کاهش آسیب‌ها و مقابله و پیشگیری از آن باشد، مداخله داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک خاطر نشان کرد: با توجه به سرعت رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه، لازم است اجرای فعالیت‌های آموزشی، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را سرعت بخشید.

دکتر رحیمی با بیان اینکه همکاری و همدلی مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است، افزود: با همکاری و مشارکت مردم و استفاده از سمن ها و نهادهای مردمی در عرصه‌های اجتماعی، می‌توانیم به کاهش مسائل و مشکلات نیز امیدوارم باشیم.

فهیمه ملک پور، کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک، هدف از برگزاری برنامه های آموزشی را توانمند ساختن زنان روستایی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کانون خانواده بیان کرد.

لازم به ذکر است این دوره آموزشی، در روستای دودر از توابع دهستان شهید مردان شهرستان سیریک برای زنان روستایی انجام شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار