تابناک هرمزگان- دکتر سید حسین داودی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از آغاز گودبرداری دو پروژه بیمارستان های دوم شهید محمدی با 270 تخت و کودکان با 164 تخت در شهر بندرعباس خبرداد و گفت: بیمارستان شهید محمدی در سال 1346 بعنوان بيمارستان 70 تختخوابي به تصويب رسيد ولي در سال 1347 با تغيير به 222 تختخوابي شروع به ساخت و در سال 1359 شروع بكار كرد.
کد خبر: ۶۵۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 14 September 2018

نگاه اجتماعی به سلامت نیاز امروز، پشتوانه فردا / آغاز گودبرداری از دو پروژه بیمارستانی در هرمزگانبه گزارش تابناک هرمزگان، دکتر داودی گفت: در حال حاضر با توجه به نياز استان با 450 تخت مصوب مشغول به ارائه خدمت است که با توجه به افزایش جمعیت و اینکه تنها بیمارستان مرجع استانی می باشد، بار بسیار زیاد بیمار را از سراسر استان و شهرهای جنوبی استان کرمان بدوش می کشد. بنابراین از اولویت های دانشگاه افزایش تخت های بیمارستانی بوده و هست.

دکتر سید حسین داودی افزود: با توجه به لزوم اجتماعی شدن سلامت و  با رایزنی هایی که انجام شد ، تفاهم نامه ای  در خصوص ساخت بیمارستان دوم شهید محمدی با شرکت نفت ستاره خلیج فارس انعقاد شد و اواخر خرداد ماه سال جاری این پروژه کلنگ خورد ودر حال حاضر مراحل گود برداری آن شروع شده است. 

وی افزود : بیمارستان دوم شهید محمدی با زیربنای 12 هزار متر مربع در 6 طبقه دارای تخت های ویژه و ایزوله و سایر بخش های پیش بینی شده احداث می شود.

دکتر داودی در ادامه با اشاره به افزایش مراجعه کننده به تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان بندرعباس گفت: ساختمان کنونی بیمارستان در واقع با کاربری بیماران پوستی مزمن ساخته شده بود که بنا بر ضرورت از سال 72 به عنوان بیمارستان کودکان فعالیت میکند که با ساخت این بیمارستان و با احتساب تخت‌های ساختمان غرب بیمارستان کودکان تخت‌های بیمارستان کودکان به 230 تخت استاندارد افزایش می‌یابد.

وی افزود: مراحل گود برداری بیمارستان فوق تخصصی کودکان که با همکاری مجمع خیرین سلامت استان ، وزارت بهداشت و استانداری با زیربنای 8 هزار و 500 مترمربع در 4 طبقه و با اعتبار 25 میلیارد تومان شامل بخش‌های سرطان، جراحی کودکان، سلول درمانی، تجهیزات مراقبت‌های ویژه کودکان (PICU) و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) ساخته می شود ، آغاز شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: شاخص تخت بیمارستانی در استان 9 دهم و در کشور یک و هشت دهم است که با راه اندازی بیمارستان‌های جدید به استاندارد‌های مطلوب نزدیک خواهیم شد. 

دکتر داودی در پایان از وزیر بهداشت و درمان ، مجموعه مدیریت وزارت نفت و مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ، استانداری ، نمایندگان مجلس ، خیرین و همه کسانی که در راستای برنامه های طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات بهداشت و درمان با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همراه و همگام هستند تقدیر و تشکر کرد. 

شایان ذکر است این دو پروژه طی دو سال آینده وارد چرخه خدمت رسانی می شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار