تابناک هرمزگان- رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل هک و نفوذ در استان خبر داد و گفت: سهل انگاری کاربران اینترنتی خسارات جبران ناپذیری را برای آنها به دنبال دارد.
کد خبر: ۶۵۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 15 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری گفت: برابر مراجعه احدی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به داده‌ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، برای افزایش تعداد دنبال کننده‌های خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نام کاربری و کلمه عبور خود را در سایتی که شخصی ناشناس به وی معرفی کرده بود، وارد نموده و پس از گذشت مدتی حساب کاربری وی از دسترسش خارج گردید.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در ادامه با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت آقای "الف.م." شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی با رعایت اصل غافلگیری در مخفیگاه خود دستگیر گردید.

وی افزود: در بازجویی بعمل آمده، متهم با روبه‌رو شدن با مستندات جمع آوری شده، معترف بزه انتسابی شد و بیان داشت با همکاری یکی از دوستانش برای کسب درآمد دست به این عمل زده است.

سرهنگ افتخاری با بیان اینکه متهم دوم به 50 مورد هک اینستاگرام اعتراف کرده است، گفت: در بازجویی از متهم دوم بیان داشت با جستجو در فضای مجازی برخی از نرم افزارهای هک اینستاگرام را دانلود کرده و از آنها برای سرقت نام کاربری و رمز عبور افراد استفاده نموده است.

وی به کاربران توصیه کرد: کاربران اینترنتی از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و پیوست‌های ضمیمه‌شده در ایمیل‌های دریافتی و همچنین ارائه اطلاعات شخصی خود خودداری کنند.

سرهنگ افتخاری با بیان اینکه احراز هویت دو مرحله‌ای یکی دیگر از راهکارهای طراحی‌شده برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌های کاربری می‌باشد، گفت: کاربران بایستی نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌های کاربری خود توجه بیشتری داشته باشند.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان حتما با انجام تنظیمات امنیتی شبکه‌های اجتماعی مختلف امنیت آنها را به بالاترین سطح ممکن برسانند تا افراد سودجو نتواند وارد حریم خصوصی آنها شوند. همچنین شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه نمایند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار