تابناک هرمزگان- سامانه ساماندهی مشتاقان ایام حضور در عتبات مقدسه (سماح) برای ثبت نام زائرین اربعین حسینی از شب گذشته فعال شده است.
کد خبر: ۶۶۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 27 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، ثبت نام متقاضیان اربعین 97 آغاز شد و حضور متقاضیان در حماسه عظیم اربعین با ثبت‌نام در سامانه سماح samah.haj.ir انجام می‌شود و کلیه پرداخت‌ها و هزینه ویزا اربعین به صورت دریافت ریال است.

همچنین، بر اساس ارتباطی که این سامانه با 12 کمیته دیگر از جمله کمیته امنیت زائران اربعین دارد، تغییر زمان تردد مرز امکان پذیر نیست تا بدین طریق از ازدحام و تراکم جمعیت در مرزهای کشور جلوگیری به عمل آید.

ضمناً ، این سامانه هوشمند عمل می کند و در صورتی که زمان انتخابی توسط زائران برای حضور در مرز از آن ظرفیت کافی برخوردار نباشد زمان دیگری به متقاضیان پیشنهاد داده می شود.

شایان ذکر است، امسال برای رفع مشکل و نگرانی متقاضیان ثبت نام اربعین، مقرر شد که هزینه ویزا بر اساس نرخ سامانه نیما و به صورت یارانه ای به زائران اختصاص یابد.

حال چرا هیچ‌گونه برنامه‌ای از سوی مدیر حج و زیارت استان هرمزگان به رسانه‌ها اعلام نشده برای اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های آتی، شکی نیست که ضعیف‌ترین استان از لحاظ موکب اینجاست.

آیا از سوی سازمان حج و زیارت هرمزگان هماهنگی با بانک‌های عامل صورت گرفته؟ تا موضوع دریافت ارز از زائران با ریال و با نرخ بازار ارز ثانویه انجام شود.

قطعاً امسال هم مثل هر سال شاهد حضور میلیونی زائرین ایرانی در مراسم حماسی پیاده روی اربعین خواهیم بود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار