تابناک هرمزگان- نشست شورای سالمندان استان هرمزگان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان ودر سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 27 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، در این نشست معاون سیاسی امنیتی استانداری با بررسی سالمندی از دو منظر دینی و اجتماعی اظهار داشت: در آموزه‌های دینی به تکریم و بزرگداشت سالمندان توصیه شده که این اکرام گستره بسیار وسیعی را در بر می گیرد و لازم است به دنبال مصداق های گرامیداشت سالمندان باشید.

بهروز اکرمی تکریم سالمندان را نشانه سلامت یک جامعه دانست و گفت: جامعه‌ای که بزرگان آن اکرام نشوند سالم نیست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود: اینکه به سالمندان کمتر اهمیت داده شود ناشی از مشکلات اقتصادی نیست بلکه نوعی فقر فرهنگی است.

اکرمی شناسایی نیاز های جامعه سالمندان و اولویت بندی آنان را ضروری دانست و افزود: برای اینکه تصمیمات اثر بخش‌تر باشد باید باشناخت دقیقی از نیازها و اولویت‌های موجود پیش رفته و برنامه ریزی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری تصریح کرد: برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت سالمندان نیاز روز جامعه است و در این صورت بخش اعظمی از مشکلات روانی جامعه هدف مرتفع خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی و دبیر شورا با قرائت دستور جلسه و بررسی مصوبات جلسه قبل، تعریفی از سالمندی ارائه داد و تصریح کرد: سالخوردگی جمعیت یکی از پیامدهای بلند مدت کاهش مرگ ومیر،افزایش امید به زندگی و کاهش نرخ باروری است.

غلامحسین رنجبر افزود: سالخوردگی جمعیت یک موفقیت جامعه بشری و پیامد توسعه فراگیر است که در صورت مدیریت صحیح و آگاهی و شناخت لازم از وضعیت موجود، ظرفیت های بالقوه و بالفعل و نیازهای سالمندان ، فرصت گسترده ای را در اختیار همه‌ی جامعه قرار می دهد که با طول عمر بیشتر ، بتوانند بطور فعال در جامعه مشارکت نمایند.

وی ادامه داد: بی شک عدم شناخت علمی و کافی از روند سالخوردگی جمعیت و پیامدهای آن می تواند مشکلات جدی برای سالمندان ، خانواده‌ها و جامعه ایجاد کند.

رنجبر تعداد جمعیت بالای 60 سال در استان را حدود 107 هزار نفر عنوان کرد و افزود: با هدف هدایت سیاستگزاری‌ها، برنامه ها وفعالیت های آینده در امور سالمندان ، اولین سند ملی سالمندان ایران تهیه شد.

وی ارتقای سطح فرهنگی جامعه درخصوص پدیده‌ی سالمندی ، توانمند سازی سالمندان ، حفظ و ارتقای سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی سالمندان ، ارتقای سرمایه اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی ، توسعه‌ی زیر ساخت‌های مورد نیاز در امور سالمندی و امنیت مالی نظام حمایت از سالمندان را از اهداف سند ملی سالمندان عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره  فرارسیدن هفته سالمند خواستار برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این هفته در دستگاه‌ها و تکریم سالمندان شد.

وی در پایان پیشنهاداتی در خصوص تعیین مشاور استاندار در امور سالمندان ، درج شاخص های محیط دوستدار سالمند در ارزیابی سالیانه دستگاه‌ها ، تعیین دبیرخانه شورا به عنوان مرجع صدور گواهینامه دوستدار سالمند و الزام شهرداری‌ها برای اجرای  شاخص های شهر دوستدار سالمند ارائه نمود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار