تابناک هرمزگان- علی باقرزاده رئیس جهادکشاورزی هرمزگان، طهماسب غلام پور معاون بهبود تولیدات دامی و مهدی ترابی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از فرصت ها و پتانسیل های شهرستان پارسیان بازدید و در صدد افزایش بهره وری در این زمینه بر آمدند.
کد خبر: ۶۶۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸ 27 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، علی باقرزاده رئیس جهادکشاورزی هرمزگان، طهماسب غلام پور معاون بهبود تولیدات دامی و مهدی ترابی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از فرصت ها و پتانسیل های شهرستان پارسیان بازدید و در صدد افزایش بهره وری در این زمینه بر آمدند. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ابتدای این بازدید با حضور در دفتر امام جمعه محترم پارسیان با حجت الاسلام میرزایی دیدار کردند.

حجت الاسلام میرزایی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور در این شهرستان و بررسی مشکلات جامعه کشاورزی پارسیان، گفت: یکی از درآمدهای اصلی این شهرستان از طریق کشاورزی تامین می شود. 

امام جمعه پارسیان حرکت دولت مبنی بر حضور مدیران در بین مردم را قدر دانست و افزود: باید نگاه ویژه ای به جامعه کشاورزی که میتوان گفت زحمتکش ترین قشر را تشکیل می دهند داشته باشیم.

وی، تصریح کرد: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال های گذشته در زمینه استفاده از کودهای مرغی در این شهرستان بهبود را شاهد هستیم. 

فرماندار پارسیان نیز در این بازدید از این حضور قدردانی کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده با نیروهای انتظامی مقرر گردید از ورود کودهای مرغی به این شهرستان بدلیل مسائل بهداشتی جلوگیری بعمل آید.
 
عباس میرزاد، میزان زیاد حریم های زیست محیطی را مانعی برای اجرای طرح های اشتغال زا در این شهرستان نام برد و اظهار کرد: با رایزنی با وزارت امیدواریم از این محدودیت ها کاسته شود تا شاهد ورود سرمایه گذاران و افزایش میزان اشتغال زایی در پارسیان باشیم. 

وی، خاطرنشان کرد: پارسیان تمامی نعمت های خدادای نظیر دریا، معادن و زمین های حاصلخیز کشاورزی و زراعی را دارد و در همه زمینه ها قابلیت سرمایه گذاری در این شهرستان وجود دارد. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در این بازدید این شهرستان را یکی از مناطق مهم تولید محصولات خارج از فصل نظیر گوجه فرنگی نام برد و گفت: با برگزاری کلاس ها و آموزش های ترویجی تمهیدات ویژه ای در خصوص مصرف کودهای شیمیایی در این شهرستان دیده خواهد شد. 

علی باقرزاده با بیان اینکه وضعیت منابع آب های زیرزمینی در شرایط مطلوبی قرار ندارد، اظهار کرد: در این شهرستان بالغ بر 80 درصد چاه های آب کشاورزی به کنتور حجمی مجهز شده و مابقی نیز با هماهنگی های صورت گرفته با آب منطقه ای در حال پیگیری است.
 
وی، به ارسال مرغ گوشتی این شهرستان به استان های همجوار نظیر بوشهر و فارس اشاره کرد و گفت: در خصوص تامین بسیاری از محصولات کشاورزی به خودکفایی دست یافته ایم. 

این مقام مسئول بندر شیو پارسیان را یکی از موقعیت های مناسب صادرات به قطر نام برد و خاطرنشان کرد: در خصوص صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان به کشور قطر از طریق بندر شیو تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است. 

گفتنی است؛ در این بازدید جمعی از تشکل های بخش کشاورزی و دامداری با ریاست سازمان جهادکشاورزی هرمزگان دیدار کردند و مشکلات و موانع پیش روی این بخش نیز مورد بررسی قرار گرفت و مهندس باقرزاده خواستار تقویت تعاونی های تولید این شهرستان شدند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار