معاون وزیر ارشاد:
معاون وزیر ارشاد گفت؛ در شرایط سخت اقتصادی به‌سر می‌بریم و رسانه‌ها باید با اقداماتی همچون کنترل نظام پرسنلی، هزینه‌های خود را کاهش دهند.
کد خبر: ۶۶۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 08 October 2018

جلسه پرسش و پاسخ اهالی رسانه با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهواز برگزار شد.

اهالی رسانه در این جلسه ضمن بیان دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود جهت بهبود اوضاع رسانه‌ها، از معاون وزیر راهکارهای وزارت برای حل مشکلاتی همچون گرانی کاغذ، بیمه خبرنگاران و اخذ آگهی‌های دولتی را مورد پرسش قرار دادند.

محمد سلطانی فر در این نشست با اشاره به اهمیت آموزش اهالی رسانه، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات حقوقی رسانه‌ها و شکایت‌ها به دلیل ضعف در آموزش است؛ ما می‌توانیم با انجام آموزش‌هایی، بر درآمدزایی رسانه‌ها بیفزاییم و بخشی از مشکلات اقتصادی آنها را نیز حل کنیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای کاهش حجم ارسال پرونده‌های رسانه‌ها به محاکم قضایی، شورای حل اختلاف رسانه‌ای را راه‌اندازی کردیم و در یک تا دو هفته آینده به صورت آزمایشی در تهران آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات مالی موجود و دریافت نیمی از یارانه مطبوعات در سال جاری، افزود: برای تأمین کاغذ مطبوعات، صنایع چوب و کاغذ مازندران، از ماه قبل مشغول فعالیت شد و قیمت کاغذ را که در سال گذشته به ازای هر یک کیلوگرم، حدود ۳ هزار تومان بود، امسال در حد ۵ هزار تومان نگه داشتیم و از افزایش بیشتر آن جلوگیری کردیم.

وی افزود : دولت برای تأمین کاغذ رسانه‌ها 260 تا 270 میلیون یورو اعتبار برای واردات کاغذ اختصاص داده است و به نشریات به میزان تیراژ آنها کاغذ می‌دهیم تا مانع ایجاد بازار سیاه شویم.

سلطانی‌فرگفت: در شرایط سخت اقتصادی به‌سر می‌بریم و رسانه‌ها باید با کنترل نظام پرسنلی، کاهش هزینه‌ها، کاهش تیراژ و استفاده از حق الزحمه‌ها و حق‌القلم‌ها، از این شرایط ویژه عبور کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار