رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مجمع بزرگ سلامت شهرستان بندرخمیر با تاکید بر اینکه جامعه  و مردم امروز علم تصمیم گیری در حوزه سلامت را دارند گفت: اجتماعی کردن سلامت موضوع مهم و همگانی است که سایر ارگانها همگام با دانشگاه باید هدایتگر تصمیم گیری های مردم در این حوزه باشند.
کد خبر: ۶۶۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 07 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر سید حسین داودی افزود: انقلاب اسلامی ایران بدنبال حاکمیت مردم در تصمیم گیری های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بود که در اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب با دستوربنیانگذار جمهور اسلامی ایران مردم به پای صندوقهای رای رفتند و اولین مشارکت خود را در عرصه سیاسی به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری درادامه راه مردم سالاری دینی به مردم سالاری فرهنگی و اجتماعی تاکید دارند که پیرو فرمایشات امام خامنه ای ( مدظله العالی) و سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ریاست جمهوری سلامت را اجتماعی کردیم و یقین داریم مردم برای سلامت خود و جامعه دارای فکر و برنامه هستند و ما هم براین باوریم و هدایتگر تصمیم گیری های آنها خواهیم بود.

این مقام مسئول به تشکیل خانه های مشارکت، مجامع سلامت استانی و شهرستان، پیام گزاران سلامت و سایر ارگان‌های مردم در سطح ملی، استانی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: این اقدامات برای حضور حداکثری مردم در تصمیم گیری های اجتماعی و فرهنگی است که در کنار تمام اینها همکاری شواراهای شهر و روستا، ائمه جمعه، دهیاران و سایر متولیان فرهنگی و اجتماعی می تواند برای ارتقاء سلامت جامعه و مردم ثمربخش باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه افزایش سطح سواد سلامت مردم را ضروری دانست و اذعان کرد: تلاش برای ارتقاء سواد سلامت جامعه منجر به واقعی شدن مطالبات مردم در حوزه سلامت می‌شود.

دکتر سید حسین داودی در مجمع بزرگ سلامت شهرستان بندرخمیر اظهار کرد: داشتن جامعه ای سلامت محور و مورد پذیرش مردم که تعیین کننده سلامت خود و محیط زندگی هستند با شعار و جلسات محقق نخواهد شد و سازمان‌ها و نهادها به خصوص سازمان‌های خارج از حوزه سلامت باید در کنار دانشگاه نقش آفرینی کنند.

وی در پایان تأمین سلامت جامعه را اهداف دولت تدبیر و‌ امید است اعلام کرد و افزود: نمایندگان مجلس، روسا، مدیران و تمام فعالان اجتماعی در حوزه سلامت که دراین مجمع حضوردارند در راستای مشارکت اجتماعی مردم در کنار دانشگاه باشند تا با آگاهی دادن به مردم  مطالبه‌خواهی آنها از حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی واقعی تر شود.

این مراسم با حضور احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان، ائمه جمعه، فرماندارومدیران، فعالان اجتماعی و مردم نهاد شهرستان بندرخمیر در سالن کانون رشد فرهنگی این شهرستان با هدف اجتماعی شدن سلامت و سلامتی برگزار شد.
انتهای پیام/*

برچسب ها: همگانی ، سلامت ، اجتماعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار