در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بهتر است که بتوان هزینه های سنگین را به بخش بهداشت و درمان تحمیل کرد و باید با همین امکانات، برنامه ریزی و مدیریت نیروها، سلامت مردم تامین شود.
کد خبر: ۶۶۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 07 October 2018

 

به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و امام جمعه شهرستان بندرلنگه به منظور تعامل و همکاری هر چه بیشتر در جهت ارتقاء سلامت منطقه بندرلنگه با هم دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه بندرلنگه ضمن تشکر و قدردانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حد توان توانسته عملکرد خوبی را در منطقه داشته باشد ولی این به معنای رسیدن به ایده آل ها نیست.

آیت الله رکنی افزود: توقع ما حمایت و همکاری سایر ارگانهای زیربط با دانشگاه علوم پزشکی است و دانشگاه هم با جدیت تلاش می کند سلامت شهرستان بندرلنگه را گسترش و ارتقاء دهد.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم به فرمایش مقام معظم رهبری بیمار به جز رنج بیماری درد دیگری نداشته باشد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بهتر است که بتوان هزینه های سنگین را به بخش بهداشت و درمان تحمیل کرد و باید با همین امکانات، برنامه ریزی و مدیریت نیروها، سلامت مردم تامین شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این دیدار با قدردانی از رهنمودها و همکاری امام جمعه شهرستان بندر لنگه و با اشاره به اهمیت این شهرستان در غرب استان هرمزگان گفت: به لحاظ وجود اسکله و انجام واردات و صادرات و همچنین جاده ترانزیت و موقعیت جغرافیایی که در این شهرستان قرار دارد و طبق بررسی هایی که انجام شد محوریت توسعه سلامت در غرب استان را شهرستان بندرلنگه قرار دادیم.

دکتر سید حسین داودی در ادامه گفت: راه اندازی دستگاه های ام آرآی ، سی تی اسکن، بازسازی و نوسازی بیمارستان شهدا بندرلنگه و جذب نیروهای تخصصی، خصوصاً بومی در راستای این هدف انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر گسترش فضای اورژانس بیمارستان این شهرستان در حال انجام است و فضای قبلی اورژانس به افزایش تختهای CCU، ICU و NICU اختصاص می یابد.

دکتر داودی اظهار امیدواری کرد: اورژانس بیمارستان شهدا شهرستان بندرلنگه در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت بهداشت و درمان برای رسیدگی  به حال محرومان و حمایت از اقشار ضعیف جامعه تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان توانستیم ارائه خدمات سطح یک را در روستاها متمرکز کنیم و در ادامه آن راه اندازی نظام ارجاع سیستمیک را به صورت پایلوت در چند شهر و روستا شروع کنیم که این باعث می شود بیمارانی که در مناطق دور افتاده هستند براحتی و در اسرع وقت با تعیین پزشک که توسط سیستم ارجاع انجام می شود برای مداوا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی در پایان اذعان کرد: تغییر زیر ساختهای منابع فیزیکی و نرم افزاری از دیگر ره آوردهای طرح تحول نظام سلامت است که امروز شاهد متخصیصین در اقصی نقاط این استان هستیم و در حال حاضر شهرستان بندرلنگه دارای21 متخصص در رشته های داخلی، چشم، رادیولوژیست، نورولوژیست، اورولوژی، EN ، ارتوپد، اطفال، زنان، عفونی، طب اورژانس ، اعصاب و روان، و جراحی مغز و اعصاب است که تلاش ما بر این است که دیگر تخصص های مورد نیاز در این شهرستان مستقر شوند.
انتهای پیام/*

برچسب ها: روان ، اعصاب ، مغز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار