بزرگترین معضل در خصوص اهدای عضو، عدم فرهنگ‌سازی است؛ دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگ ساز مانند صدا و سیما، جراید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و ورزشکاران می توانند کمک زیادی ارتقای فرهنگ اهدای عضو کنند.
کد خبر: ۶۶۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ 11 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکترامید قبادی نایب رئیس انجمن اهداء عضو ایرانیان و دکتر دهقانی رئیس گروه فراهم آوری پیوند اعضای مرکز مدیریت بیماری‌ها و پیوند وزارت بهداشت در نشست مشترک با دکتر داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که با حضور معاون درمان دانشگاه، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، مدیر روابط عمومی دانشگاه و رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص معاونت درمان دانشگاه برگزار شد گفت: مهمترین و اساسی ترین موضوع در زمینه اهدای عضو، فرهنگسازی مناسب در این زمینه است.

دکتر قبادی افزود: بزرگترین معضل در خصوص اهدای عضو، عدم فرهنگ‌سازی است؛ دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگ ساز مانند صدا و سیما، جراید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و ورزشکاران می توانند کمک زیادی ارتقای فرهنگ اهدای عضو کنند.

وی اشاره کرد: در دنیا اهدای عضو را به یک چهارپایه تشبیه می‌کنند یکی از این پایه‌ها و در عین حال قطورترین پایه آن، خانواده اهدا کننده عضو است پایه دوم، پزشکانی هستند که کار پیوند را انجام می‌دهند و پایه سوم، ارگان‌های فرهنگ‌ساز و مؤثری هستند که بستر جامعه را برای پذیرش اهدا عضو آماده می‌کنند و پایه چهارم نیز دولت است.

قائم مقام رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی سایت انجمن اهدای عضو شعبه استان هرمزگان ابراز کرد: این پورتال خدمات صدور کارت عضویت اهداء عضو را بصورت آنلاین به کاربران ارائه می‌نماید.
همچنین در بخش‌های مختلف این سایت خدمات تخصصی علمی از جمله منابع آموزشی، پژوهشی و طرح‌های تحقیقاتی در زمینه اهدائ عضو ارائه می‌گردد.

دکتر قبادی اشاره کرد: بخش‌های مشارکت و مددکاری از دیگر امکانات این پورتال می‌باشد که سفیر اهدای عضو، حمایت از فرهنگ اهدای عضو، برنامه ویژه خانواده‌ها در حوزه مددکاری، مراکز حمایتی همراه و سایر موارد نیز در جهت ارتقاء فرهنگ اهدای عضو و کمک به بیماران نیازمند پیوند گنجانده شده است.

وی با اشاره به دیدارهای مختلف با مسئولین نهادها، ارگان‌ها، سمن‌ها و خیرین در سفر به هرمزگان گفت: در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی اهدای عضو در خصوص تأسیس بوستان نفس که به ازای هر فرد مرگ مغزی که اهدای عضو انجام داده یک نهال در آن کاشته شود؛ و همچنین اختصاص قسمتی از آرامستان ویژه قطعه نام‌آوران اهدای عضو  پیشنهاداتی به مسئولین شهرداری بندرعباس داده شد که با نظر موافق آنان همراه بود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار