رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبرداد:
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از تشکیل کمیته رفع اطاله دادرسی با موضوع بررسی تخصصی اطاله دادرسی در شعب دادگاه های کیفری ،انقلاب و تجدیدنظر استان خبر داد و اظهار داشت: تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها و ارزیابی وضعیت آنها از اهداف تشکیل این جلسه است.
کد خبر: ۶۶۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ 12 October 2018

تشکیل جلسه رفع اطاله دادرسی در دادگستری استان هرمزگان/تسریع در رسیدگی و ساماندهی به پرونده‌های مسن؛ اولویت دستگاه قضایی هرمزگان

به گزارش تابناک هرمزگان، جلسه کمیته تخصصی رفع اطاله دادرسی دادگستری کل استان هرمزگان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان و با حضور دیگر اعضا برگزار شد.

در جریان برگزاری این نشست؛ رئیس کل دادگستری استان هرمزگان پس از تبیین علل اهمیت و جایگاه مؤثر آراء صادره از سوی محاکم کیفری یک، انقلاب و تجدیدنظر بر تسریع در روند رسیدگی و اتقان آراء بر لزوم رفع اطاله دادرسی و اجرای به هنگام احکام تأکید کرد.

در ادامه این جلسه، عملکرد شعب کیفری یک، انقلاب و تجدیدنظر از نظر شاخص هایی چون آمار عملکرد، تعداد اوقات رسیدگی، اوقات تجدیدشده، متوسط زمان رسیدگی، آخرین وقت رسیدگی و گزارش کمی و کیفی مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفتند.

همچنین پس از بررسی مصداقی پرونده های مسن، هریک از قضات رسیدگی کننده؛ گزارشی از علل و عوامل مؤثر در طولانی شدن مدت زمان رسیدگی ارائه نمودند.
در انتها هم تصمیماتی به صورت مصوبه اتخاذ شد و مقرر گردید ارزیابی اقدامات در پایان آبان ماه صورت گیرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار