کد خبر: ۶۶۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳ 13 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، هر ساله شیعیان با پای پیاده به شکل میلیونی سلحشورانه با وجود انواع تهدیدها در صحنه حاضر می‌شوند و پیام عاشورایی این حماسه عظیم و تأثیرگذار را در عرصه بین‌الملل مخابره می‌نمایند و تأسف بایستی خورد به حال دولتی که نگاه درآمدزایی دارد حتئ به این بخش در مقابل دولت عراق با همه تنگناهای اقتصادی و حضور بیگانگان در کشورش اما برای اولین بار ایرانیان را در ورود به خاک خود از داشتن ویزا معاف کرد و از اخذ 160 هزار تومان ویزای هر ایرانی چشم پوشی نمود اما متأسفانه در مقابل دولت ایران از آن عوارض خروجی از کشور هم نتوانست صرف‌نظر  کند، که بازخورد این عملکرد مسئولان ایرانی این شد که از سال بعد دولت عراق شروع به گرفتن ویزا و آن مبالغ کلان بکند.

دولت امروز حتی حاضر نیست از حق بیمه زائرین هم صرف نظر کندو بیمه‌ها افتخاری کند آیا دولت این گرانی‌های که استخوان‌های مردم را خورد کرده نمی‌بینند این اخذ پول چند برابری که باید بابت عوارض چه صیغه‌ای شده که باید ملت پرداخت کنند؛ نظر به اینکه سال قبل ویزا 160 و امسال حدود 370 هزار تومان است؛ اینرا زائری می‌خواهد پرداخت کند که برای او سخت است و الان برای اداره زندگی یومیه خود مشکل دارد سهم دولت محترم کجاست؟ این مطالبه جدی بوده که نمایندگان مجلس نامه زدند و مراجع توصیه دارند چرا دولت تمکین نمیکند؟

مسئولین با اعمال خود نباید به دشمنی که درصدد تحریف و القاء شبهه است اجازه جولان دهند؛ ما در سال 96 دیدیم افرادی از کشورهای مختلف غربی صرفاً با همین نگاه در اربعین حضور داشتند. تحریف، القاء شبهات و به خصوص به نوعی ایجاد اختلاف بین ایران و عراق، واقعه بصره را که فراموش نکردیم که دست آمریکا در کار بود که اخبار واصله حاکی از آن است که مردم متدین عراق آمادگی دارند عاشورایی‌تر و با آمادگی بیش‌ازپیش در خدمت زوار ایرانی باشند که از منظر آسیب‌شناسی حرکت اربعین، زوار ایرانی بایستی آموزش ببینند و مطالب تفهیم گردد که به پذیرایی و اظهار محبت مردم عراق بی‌تفاوت نباشند.

دشمن درصدد این است آسیب‌ها را جمع‌آوری کند تا که ذهن عراقی‌ها نسبت به ایرانی‌ها منفی شود که بایستی مسوولان اهتمام ویژه‌ای در اطلاع‌رسانی و توجیه زوار داشته باشند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار