رئیس کل دادگستری هرمزگان:
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان برخورد قاطعانه با اخلالگران اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گزاری پایدار را مهمترین محور برگزاری بیست و چهارمین جلسه کمیته قضایی شرق کشور در بندرعباس اعلام کرد.
کد خبر: ۶۶۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱ 18 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، بیست و چهارمین جلسه کمیته قضایی شرق کشور به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

در جریان برگزاری این نشست که آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و دکتر همتی استاندار هرمزگان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام این مطلب که هرمزگان به واسطه موقعیت سوق الجیشی و استراتژیک خود بیش از 50 درصد از مبادلات اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است یادآور شد: همین ویژگی منحصربه فرد سبب گردیده بخش قابل توجهی از پرونده‌های مفاسد کلان اقتصادی در استان هرمزگان مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اعلام این مطلب که شعبه ویژگی رسیدگی به مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی استان هرمزگان وظیفه رسیدگی به جرائم این حوزه را عهده‌دار می‌باشد خاطر نشان ساخت: تعداد قابل توجهی از پرونده‌های مرتبط با جرایم اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعب مربوطه رسیدگی و به صدور رأی قانونی منجر گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه دادگستری استان هرمزگان به منظور عمل به منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های ابلاغی از سوی قوه قضائیه، برخورد قاطعانه با اخلالگران اقتصادی به رونق تولید، کسب و کار را در اولویت خود قرار داده است، حمایت از سرمایه‌گزاری پایدار و مشروع را مهمترین محور برگزاری بیست و چهارمین جلسه کمیته قضایی شرق کشور اعلام نمود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش و اهتمام ویژه قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور ارتقاء بهره‌وری و بهبود عملکرد این مجموعه تصریح کرد: در نتیجه اتخاذ تمهیدات مناسب و در یک برنامه ریزی پنج ساله موجودی پرونده‌های قضایی استان از تعداد بیش از 80 هزار پرونده به کمتر از 31 هزار پرونده کاهش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین با اعلام این مطلب که توجه به استحکام و اتقان آراء همواره مورد تأکید قوه قضائیه می‌باشد، اذعان داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان موفق شده است در این شاخص نیز به رشد 12 درصدی دست یابد که موفقیتی مهم محسوب می‌گردد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: یکی از معاونین قضایی دادگستری استان هرمزگان اختصاصاً به پیگیری پرونده‌های مهم اختصاص یافته است و با توجه به دستورالعمل قوه‌قضائیه در این رابطه بیش از دو هزار مورد پیگیری در خصوص پرونده‌های مهم از سوی دستگاه قضایی استان صورت گرفته و برخی از مهمترین آنها در شورای تأمین استان هرمزگان بررسی شده است.

وی با اشاره به راهبرد دستگاه قضایی استان هرمزگان در کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها، اعلام کرد: متوسط زمان رسیدگی در محاکم استان از 150 روز به 92 روز کاهش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این مطلب که بر اساس آمار طی یک برنامه عملیاتی یکساله تعداد 970 مورد استفاده از تأسیسات نوین قضایی و مجازات‌های جایگزین حبس را در استان هرمزگان شاهد بوده‌ایم از رشد 60 درصدی در این شاخص خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: کاهش 62 درصدی موجودی پرونده‌های مسن و کسب رتبه دهم کشور در ابلاغ الکترونیک قضایی از دیگر دستاوردهای دستگاه قضایی استان هرمزگان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خاتمه با اعلام راه‌اندازی سامانه الکترونیک کنترل تردد در 24 واحد قضایی استان از مراجعه بیش از 62 هزار نفر به دستگاه قضایی استان هرمزگان طی یک بازه زمانی یک ماهه خبر داد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار