معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان:
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه در خصوص توسعه الکترونیک، گفت: توسعه دولت الکترونیک یعنی خدمات به گونه‌ای ارائه بشود که دیگر نیازی به حضور مردم در دستگاه‌ها اجرایی نشود.
کد خبر: ۶۷۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸ 23 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، حمید دولتی‌زه، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان هم اظهار داشت: نظام اداری موثرترین نظام سیاسی در هر کشوری و هر جامعه است که سایر نظام های دیگر اعم از اجتماعی و فرهنگی را تحت تأثیر قرار میدهد.

بنابراین اگر نظام اداری شفاف و پاسخگو نباشد سایر سیستم‌ها را هم کند خواهد کرد.
دولتی تصریح کرد: در نظام اداری، ایران با سه سطح از موضوعات خاص مواجه است ازجمله ماموریت و وظایف دولت در اداره حکومت به چه میزانی باید باشد؛ سهم مردم در فعالیت امور جامعه به چه میزان است و باید باشد و سوم اینکه مردم و کسانی که از این خدمات استفاده می‌کنند راضی هستند یا خیر
وی افزود: آنچه که واقعیت نظام اداری کشور است این است که کمی تفاوت نسبت به کشورهای دیگر وجود دارد یعنی دخالت دولت در امور، بیشتر از کشورهای دیگر است هر چند که تلاش شده است از تصدیگری دولت کاسته بشود و فعالیت دولت به امور حاکمیتی محدود شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان بیان داشت: هر وظیفه‌ای که دولت بر عهده خود دارد از طریق دستگاه‌های اجرایی این وظیفه یا خدمت را از طریق یک شیوه‌های مشخص به مردم ارائه می‌دهد.
دولتی با بیان این نکته که تلاش‌های زیادی برای خدمت به مردم انجام شده است اما واقعیت هنوز با این امر متفاوت است، خاطرنشان کرد: هنوز هنگامی که متقاضی به یک سیستم اداری مراجعه می‌کند آن فرایندها بسیار پیچیده هستند که کار به آسانی حل نمی‌شود.

وی اذعان کرد: اگر طرحی برنامه‌ریزی و اجرا شود و رضایتمندی مردم حاصل نشود انجام کار فایده‌ای ندارد و نشان می‌دهد که یک جای راه را خطا رفته‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان تصریح کرد: دولت برای سوق دادن این سه سطح به سمت بهینه‌سازی یک برنامه جامع اصلاح نظام اداری را معرفی کرده است که 10 محور در آن تعریف شده است.
دولتی تصریح کرد: امروزه مردم تمایل دارند که در اداره امور محلی، نیز دولت مداخله کند و از طرفی میل دولت برای مداخله نیز کم نیست اما در برنامه جامع اصلاح نظام اداری هدفگذاری شده که این تصدی گیری کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است، هنر ما در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بررسی، اصلاح و پیشنهاد روش‌ها است تا مردم به چیزی که به عنوان حقوق شهروندی پیش‌بینی شده دست بیابند.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان در خصوص توسعه الکترونیک، گفت: توسعه دولت الکترونیک یعنی خدمات به گونه‌ای ارائه بشود که دیگر نیازی به حضور مردم در دستگاه‌ها اجرایی نشود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار