از سوی سخنگوی قوه‌قضاییه مطرح شد؛
رسانه‌هایی که در هرمزگان خبر را منتشر کردند خبرگزاری فارس، ایسنا، موج، ایرنا بودند لذا ذکر این نکته مهم است که متأسفانه بسیاری از مدیران این خبرگزاری‌ها اصلا رسانه‌ای نیستند و صلاحیت مدیریت ندارند.
کد خبر: ۶۷۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵ 23 October 2018

فعالان‌رسانه‌ای قبل از نقل اخبار از صحت آن مطمئن شوند تا باعث سوءِاستفاده دشمن نشود / متأسفانه بسیاری از مدیران خبرگزاری‌ها اصلا رسانه‌ای نیستند و صلاحیت مدیریت ندارند

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه گفت: یک خواهشم می‌خواهم داشته باشد از همه کسانی که اخبار را نقل قول می‌کنند؛ البته نه صرفاً در مورد قوه قضاییه، بلکه در مورد همه دستگاه‌ها که  اگر می‌خواهند اخباری را نقل کنند، سوال کنند که آیا این خبر صحیح است یا خیر و اخبار غیرصحیحی که نقل می‌شود، هم موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و هم اینکه مردم سرگردان می‌شوند و البته خود آن تریبون و نشریه یا سایت یا خبرگزاری هم بدنام می‌شود. اگر چند بار  خبری را گفت و تکذیب شد، باعث بدنامی او می‌شود.

البته کار دشمن در این رابطه طبیعی است و حرفی را می‌زند که دروغ و کذب است و قصد او هم همین است؛ اما از نیرو‌های خودی انتظار می‌رود که مراقب باشند.
مثلاً همین اخیراً خبری نقل شد که زندانیان ما در ظرف ماه‌های اخیر دوبرابر شده‌اند. حتماً این خبر دروغ است. مگر می‌شود ظرف چند ماه تعداد زندانیان ما دوبرابر شود؟ نقل این مطلب ممکن است موجب نگرانی زیاد مردم شود و بگویند یعنی چه که ظرف چند ماه زندانیان دو برابر شده‌اند؟ لذا دشمن از این موضوعات استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: یا چند وقت پیش خبری منتشر شد که درباره توزیع مشروبات الکلی بود که موجب فوت و مصدومیت افراد شده بود و براساس شنیده‌ها تعدادی چشمانشان یا کبد یا کلیه آن‌ها دچار آسیب گردید و از نیروی انتظامی نقل شده بود این فردی که این کار را کرده است، در داخل زندان بوده و از زندان این کار را هدایت می‌کرده است. این خبر هم قطعاً غلط بود و واقعیت نداشت.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: لذا من خواهشم این است که بخصوص ضابطین و کسانی که می‌خواهند خبری را نقل کنند، اولاً دقت کنند و احتیاط داشته باشند که یک خبر خام را نقل نکنند و دیگران هم اگر می‌خواهند نقل قول کنند، باز سعی کنند و سوال کنند که خبر آیا صحیح است یا نه که این کار قطعاً به نفع مردم و رسانه است و کمتر مورد سوءِاستفاده قرار می‌گیرد.


*توضیح سایت/ و اما رسانه‌هایی که در هرمزگان خبر را منتشر کردند خبرگزاری فارس، ایسنا، موج، ایرنا بودند لذا ذکر این نکته مهم است که متأسفانه بسیاری از مدیران این خبرگزاری‌ها اصلا رسانه‌ای نیستند و صلاحیت مدیریت ندارند نقد اصلی به کسانی برمی‌گردد که در پایتخت نشسته‌اند به خاطر سفارشات و ملاحظات می‌آیند در بدنه یک رسانه معتبر در کشور در مراکز استان‌ها از افراد غیر رسانه‌ای استفاده می‌کنند و اشخاص خاطی تا آخرین روز فعالیت خود در آن رسانه با همان دست فرمون به پیش می‌روند و مدعی‌ترین افراد هم هستند جالب‌تر اینجاست که افراد غیررسانه‌ای هم از سوی ارشاد استان هرمزگان مورد تأیید و حمایت هم قرار می‌گیرند نقدی بر کسانی که این خبر را منتشر کرده‌اند وارد نیست درسته که مسئولیت بر دوش مدیران رسانه‌هاست ولی نقد اصلی به دفاتر مرکزی و عملکرد معیوب خود ارشاد مخصوصاً در بحث تربیت و آموزش نیرو وارد است .
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار