مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان عنوان کرد:
مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان: همکاری شهرداری‌ها در اقدامات مؤثر اداره راه و شهرسازی در احیای بافت فرسوده می تواند منشا تحولات بزرگی در شهرها باشد.
کد خبر: ۶۷۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۷ 23 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، غلامحسین شیری، در کارگاه آموزشی شهرداران، بازآفرینی و اقدام مشترک بیان کرد: با کمک شهرداری‌ها روند اجرای بافت فرسوده با سرعت بیشتری پیش می‌رود و در این زمینه ارگان‌های دیگری نیز مؤثر هستند.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرای طرح بافت فرسوده دستگاه‌هایی مانند شهرداری، آب و فاضلاب و برق همکاری گسترده‌ای داشتند که با در اختیار گذاشتن زمین به شهرداری‌ها این روند با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

این مقام مسئول یادآور شد: در خصوص احیا بافت فرسوده محله چاهستانی‌ها با توجه به روند و سرعت کار پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به نتیجه خوبی دست یابیم.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: برای اجرای طرح بازآفرینی در دیگر شهرها اقدامات زیادی انجام شد که یکی از آنها نشست‌ها و گفتگوهایی با فرمانداران بود، به جرأت میتوان گفت ما از توان بسیار خوبی در شهرستان‌ها برای اجرای طرح‌ها برخوردار هستیم.

شیری تصریح کرد: رشد و پیشرفت شهری در گرو عملکرد و همکاری خوب شهرداری‌ها با دیگر نهادها برای اجرای طرح‌ها در شهرستان‌های غیر از مرکز استان است زیرا پیشرفت تنها مخصوص مرکز استان نیست.

وی اظهار کرد: شهرداری‌ها تاکنون همکاری‌های خوبی داشتند و در این زمینه پیشرو هستند مانند بندرکنگ که با فعالیت‌های خوب در مسیر جهانی شدن است.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: شهرستان حاجی آباد نیز با توافقات صورت گرفته، در بازآفرینی شهری عملکرد بسیار مناسبی ارائه داده است.
مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان متذکر شد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی، زمین به میزان مناسب در اختیار شهرداری‌ها قرار میگیرد و امیدواریم تا دهه مبارک فجر شاهد اجرای بسیار زیادی از پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان باشیم.

شیری با تأکید بر اینکه منابع لازم برای اتمام طرح‌های بازافرینی از سوی راه و شهرسازی تأمین می‌شود گفت: شهرداری‌ها در واگذاری زمین‌ها بر اساس قوانین و ضوابط عمل کنند و متناسب با میزان و هزینه زمین دریافتی واگذاری داشته باشند.
وی در ادامه تشریح کرد: در اجرای طرح بازافرینی بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده که نخستین بسته مربوط به واگذاری سند به افرادی است که در این طرح قرار دارند و فاقد سند هستند.

این مقام مسئول درباره دیگر بسته‌های تشویقی نیز بیان کرد: دومین بسته دادن پروانه از سوی شهرداری‌ها به صورت رایگان و یا تخفیف 10 درصد است.

شیری ادامه داد: در سومین بسته با هماهنگی با نظام مهندسی هزینه برای این افراد به نصف کاهش می‌یابد همچنین در بسته چهارم مبلغ 40 میلیون تومان وام با سود 9 درصد بدون سپرده گذاری به افراد داده می‌شود.
وی در پایان عنوان کرد: شهرداری‌ها باید با اطلاع‌رسانی در محلات مردم را برای ساخت‌وساز تشویق کنند و بهترین کار این است که سهمیه‌های درنظر گرفته شده در شهرستان‌ها نیز استفاده شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار