رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: مطالعات مختلف نشان میدهد نرخ ارز یك متغیر کلیدي است که عدم توجه به مدیریت شایسته آن میتواند مسایل و مشكالتی را براي اقتصاد هر کشوري در ابعاد گوناگون ایجاد نماید که اقتصاد ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست.
کد خبر: ۶۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 24 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، محمدامین صباغی‌زاده در بیست‌ودومین نشست‌شورای‌گفتگو دولت‌وبخش‌خصوصی اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز در مقایسه با سایر ارزهای خارجی در یک کشور می‌تواند تاثیر گسترده‌ای بر اقتصاد داشته باشد.

وی تأکید کرد: این نوسانات برای فعالین بخش خصوصی مطلوب نیست و تولیدکنندگان را بسیار آزار می‌دهد.

صباغی‌زاده بیان داشت: تصمیمات عجولانه و یک‌شبه و غیر کارشناسانه صادرکنندگان را با مشکلات متعددی روبرو ساخته است.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس ادامه داد: بازار با ثبات امکان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی را فراهم می‌کند، ممکن است عامه مردم فکر کنند که افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی به نفع تولیدکنندگان و تجاراست اما واقعیت این است که از این نوسانات تنها دلالان بازار بهره می‌برند و عمده بازرگانان حرفه‌ای و تولیدکنندگان بنابردلایل مختلفی زیان می‌بینند.

وی تصریح کرد: بعد از راه‌اندازی سامانه نیما برای فعالان اقتصادی، فرآیند صادرات با تغییراتی همراه شده است و به گفته برخی دست‌اندرکاران، هنوز این سامانه به طور کامل قابل استفاده نیست و مشکلاتی دارد و فرآیند صادرات برای صادرکنندگان با مشکلاتی همراه شده است، به‌گونه‌ای كه سرعت حرکت صادرات در کوتاه‌مدت با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار