رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروند هرمزگانی خبر داد و گفت: به‌ هیچ‌ عنوان اطلاعات کارت‌ بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
کد خبر: ۶۷۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ 25 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ علی‌اصغر افتخاری اعلام کرد: برابر مراجعه یک شهروند هرمزگانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، مبلغ ۲۰ میلیون ریال شارژ تلفن همراه و همچنین خریدهای اینترنتی انجام‌ شده است در حالی‌که کارت‌ بانکی در اختیار خودش بوده است.

سرهنگ افتخاری با اشاره به این‌که متهم از هویت پدر شاکی استفاده کرده است، گفت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که سیم‌ کارت شاکی مدتی قبل مفقود شده و در اختیار وی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های فنی به‌ عمل‌ آمده و شگردهای خاص پلیسی مشخص شد که همکار شاکی به‌ صورت مخفیانه سیم‌ کارت را از جیب شاکی برداشته است و همچنین با اعتمادی که شاکی به وی داشته است چندین مرتبه با استفاده از اطلاعات کارت‌ بانکی وی اقدام به خرید شارژ کرده است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان بیان کرد: متهم با داشتن شماره تلفن شاکی و همچنین اطلاعات کارت‌ بانکی به‌ راحتی توانسته بود از حساب وی سوءاستفاده کند که در ادامه روند پرونده، متهم به پلیس فتا احضار و به بزه انتسابی اقرار کرد که پرونده و شاکی جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا ارسال گردید.

وی یادآور شد: ارزان بودن سیم کارت‌ها بعضاً باعث شده تا افراد در نگهداری سیم کارت‌ها دقت لازم را نداشته و در پی آن چندین سیم کارت داشته باشند، در حالی که نمی‌دانند که این سیم کارت‌ها کجا و در دسترس چه کسی است، عدم دقت در نگهداری سیم کارت ممکن است باعث شود در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و آن‌ها با فعال کردن سیم کارت، در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و به فعالیت‌های مجرمانه اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با تأکید به شهروندان گفت: حتما سیم کارت‌های غیر فعال خود را که گم کرده‌ و یا در حال حاضر نمی‌دانند کجاست، از طریق اپراتور مرتبط بسوزانند تا از سوی افراد سودجو مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

سرهنگ افتخاری در مورد نگهداری اطلاعات کارت‌های بانکی نیز گفت: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند رمز کارت عابر بانک محرمانه است و از قرار دادن اطلاعات حساب خود در اختیار دیگران خودداری نمایید.

وی تغییر رمز کارت‌های بانکی به صورت دوره‌ای را یک ضرورت خواند و افزود: حتماً در رمزگذاری از اعدادی استفاده کنید که قابل حدس زدن نباشد و به هیچ عنوان سیم‌کارت و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت مجبوری حتماً در اولین فرصت رمز اول و دوم آن را تغییر دهید.

این مسئول انتظامی در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا هست، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع‌رسانی نمایند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار