طی یک عمل جراحی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس صورت گرفت؛
تومور 2 کیلویی با موفقیت از ریه سمت چپ یک زن باردار هرمزگانی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس خارج شد.
کد خبر: ۶۷۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر وحید دهستان فوق تخصص ریه با بیان وضعیت بیمار گفت: بیمار یک خانم  33 ساله و حدود 34 هفته بارداری با علائم تنگی نفس، سرفه و درد در قفسه سینه به بیمارستان شهید محمدی مراجعه کرد؛ که در معاینات بالینی و بررسی نخست از جمله سونوگرافی ریه احتمال وجود تومور ریه نیز مطرح شد؛ و جهت اقدامات تکمیلی، عکس از قفسه سینه و سی تی اسکن انجام که پس از نمونه برداری از طریق پوست وجود تومور محرز گردید.

وی ابراز کرد: با توجه به شرایط بیمار، کمیته ای جهت ختم بارداری بیمار تشکیل شد؛ و پس از تولد نوزاد پسر به روش سزارین، بیمار تحت عمل برداشتن تومور قرار گرفت.

فوق تخصص جراحی توراکس بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با اشاره به اینکه این عمل جراحی جزو اعمال جراحی نادر در استان می باشد گفت: این عمل با توجه به حساسیت بالا و رشد زیاد تومور در ریه به حدی که آئورت و قلب را به طرف مقابل فشار داده بود؛ با تلاش تیم پزشکی با موفقیت صورت گرفت.

دکتر سید حسام الدین بنی هاشمی افزود: با توجه به اندازه تومور و اینکه تومور از داخل به دیافراگم نیز چسبیده بود در نهایت با همکاری تیم بیهوشی و اتاق عمل، توموری به اندازه 2 کیلوگرم از ریه سمت چپ بیمار خارج گردید؛ و نمونه جهت بررسی به بخش پاتولوژی ارسال شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار