دکتر محمدرضا رضانیا، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: به منظور فرهنگ سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان و در راستای طرح‌ اداره سلامت دهان و دندان، طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان به طور جامع و گسترده از آبان آغاز شد. 
کد خبر: ۶۷۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۴ 29 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر رضانیا افزود: استفاده از ماده وارنیش فلوراید روشی جدید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است که باعث کاهش هزینه های دندانپزشکی خواهد شد.

وی ابراز کرد: جامعه هدف در این طرح، کودکان زیر ۱۴ سال است و بیان اینکه ماده وارنیش فلوراید دارای یون های فلور است که با نفوذ روی قسمت مینای دندان، باعث بازسازی و استحکام بافت مینا و مانع پوسیدگی آن توسط اسیدهای ترشح شده باکتری ها می شود، گفت: این طرح با هماهنگی اداره  آموزش و پرورش انجام شده و در اجرای این طرح، ابتدا آموزش‌های لازم توسط مربیان بهداشت در مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و پس از مسواک زدن جهت انجام عمل وارنیش فلوراید آماده می‌شوند که این کار توسط تیم مرکز توسعه سلامت به صوت رایگان انجام می‌شود.

 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش خاطرنشان کرد: مرحله اول این طرح، از اول آبان به مدت یک ماه در تمام مدارس ابتدایی کیش اجرا می شود و مرحله دوم نیز در اردیبهشت 98 اجرا خواهد شد.

دکتر رضانیا افزود: اعزام دندانپزشک و کارشناس به مدارس و آموزش اصول اولیه بهداشت دهان و دندان در راستای جلوگیری از بیماریهای دهان و دندان است.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی مناسب، زمینه خودمراقبتی در خصوص دهان و دندان را در جامعه نهادینه نماییم.
این مسئول افزود: طرح وارنیش دندان کودکان 3 تا 5 ساله نیز به صورت برنامه ریزی شده در مهدهای کودک، اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است طرح وارنیش فلوراید در مدارس از جمله بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است که در جزیره کیش همزمان با سایر نقاط کشور به اجرا در می آید.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار