یکی از مؤسسان دانشکده علوم قرآنی بندرعباس از تعطیلی قریب‌ الوقوع اولین دانشکده علوم قرآنی هرمزگان و منطقه جنوب کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۷۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶ 31 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مجید جویا، معاون اداری مالی، سابق دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با بیان اینکه تخصصی‌ترین مرکز علوم قرآنی هرمزگان و منطقه جنوب کشور در حال تعطیلی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در جنگ نرم به سر می‌برد، جنگی که اعتقادات را هدف گرفته و با پاشیدن بذر تفرقه و نفاق و ایجاد بی‌تفاوتی در وجود انسان‌ها آن‌ها را از ارزش‌های والا و اعتقادات ارزشمندشان دور می‌سازد.

معاون اداری مالی، سابق دانشکده علوم قرآنی بندرعباس عنوان کرد: دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با این رویکرد که بتواند علاوه بر روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم به‌صورت آکادمیک، مردم را با بطن و ماهیت آسمانی قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) آشنا سازد، به سمت رشد و ترقی می‌رود.

جویا با بیان اینکه هر فعالیت فرهنگی ارزشمندی باید خروجی مناسبی داشته باشد، افزود: دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با افتخار توانسته است خروجی‌هایی توانمند به جامعه ارائه دهد.

بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آکادمیک قرآنی جنوب کشور رو به تعطیلی است

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه است، اضافه کرد: این دانشگاه به لحاظ مدرک وابسته به وزارت علوم است.

معاون اداری مالی، سابق دانشکده علوم قرآنی بندرعباس افزود: دانشکده علوم قرآنی بندرعباس از سال ۹۱ با ۴۰ دانشجو که بعدها تعدادشان افزایش یافت آغاز به کار و فعالیت کرد و هم‌اکنون فارغ‌التحصیلان این دانشکده همگی از افراد توانمند استان هرمزگان و دیگر استان‌ها بوده که هرکدام به‌نوبه خود منحصربه‌فرد و بسیار توانمند هستند.

معاون اداری مالی، سابق دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با اشاره به نام حسن زارعی، که در منطقه محروم بشاگرد مشغول فعالیت است و مردم هرمزگان وی را به‌عنوان یک فعال قرآنی نستوه می‌شناسند، افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشکده هرکدام به‌ نوبه خود منحصر به‌ فرد و دارای روحیه جهادی بسیار بالا هستند.

جویا گفت: دانشجویان ما بعد از فارغ‌التحصیلی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در بهترین دانشگاه‌های سطح کشور قبول‌شده و همیشه در کارهای فرهنگی و جهادی پیش‌قدم بوده‌اند.

وی ادامه داد: دانشجویان حتی در مدارس تحت عنوان مربی قرآن یا امام جماعت و مشاوره برخی از رسالت‌های حوزه را بر عهده داشتند و با روحیه جهادی بالا به خدمت خلق مشغول بودند.

معاون اداری مالی، سابق دانشکده علوم قرآنی بندرعباس به بیان تاریخچه دانشکده پرداخت و گفت: مجوز اولیه تأسیس دانشکده را رئوفی، مدیرکل سابق اداره‌کل اوقاف استان هرمزگان نظر به ظرفیت‌های بالقوه استان هرمزگان پیگیری کرد.

جویا اضافه کرد: بعد از وی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، مدیرکل بعدی اوقاف، که یکی از روحانیان فوق‌العاده توانمند استان هرمزگان است، هنگام انفصال از اوقاف پیگیر امور دانشکده شد و جهت اجرایی شدن امور، مدیریت این مرکز تخصصی قرآن را به حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد فاتحی محول کرد؛ استانداری نیز بنا بر اختیاراتش ساختمان کنونی دانشکده را پس از پیگیری‌های مداوم مسئولان و دوستان دیگر و گذراندن مراحل اداری در اختیار این مرکز گذاشت.

وی بیان کرد: طی تفاهم‌نامه دانشگاه، دانشکده باید به مدت سه سال خودگردان می‌بود و پس از آن می‌توانست کاملاً توسط دانشگاه تأمین و حمایت شود اما متأسفانه حمایت‌های استان، دانشگاه و اوقاف بسیار اندک بود و فاتحی نیز به دلیل ادامه تحصیل و اینکه خانواده‌اش در مشهد زندگی می‌کرد از هرمزگان مهاجرت کرد و خلأ مدیریتی و ضعف مدیران بعدی نیز مزید بر علت بود.

معاون اداری مالی، سابق دانشکده علوم قرآنی بندرعباس خاطر نشان کرد: امروز نظاره‌گر هستم که بزرگ‌ترین و تنها مرکز تخصصی آکادمیک قرآنی منطقه جنوب کشور رو به تعطیلی است و افسوس می‌خورم که در این نبرد فرهنگی و موج هجمه‌های دشمن چرا باید دانشکده قرآنی به دلیل بی‌تفاوتی و عدم توانایی برخی مسئولان و سهل‌انگاری‌شان تعطیل شود و هرمزگان از این نعمت الهی محروم بماند.

دانشکده علوم قرآنی منطقه جنوب کشور در بندرعباس را دریابیدحجت‌الاسلام‌ گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان نیز اظهار کرد: تنها دانشکده علوم قرآنی منطقه جنوب کشور به علت عدم حمایت مالی در حال تعطیلی است، استاندار جدید هرمزگان و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس پای‌کار آمدند تا بتوانیم کاری کنیم که این دانشکده تعطیل نشود، اما این امر میسر نمی‌شود مگر مطالبه عمومی در این راستا صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: با توجه به اینکه چندین دانشکده تخصصی علوم قرآنی به دلیل عدم حمایت مالی استان‌ها در حال تعطیلی است، از جمله یکی از همان دانشکده‌ها؛ دانشکده علوم قرآنی منطقه جنوب کشور بندرعباس است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با بیان اینکه طبق توافقاتی که دانشکده از قبل داشته باید بتوانند اعتبار بیاورند و ساخت‌وساز شود، افزود: با مشقات فراوان یک ساختمان در اختیار دانشکده قرار گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد متأسفانه با توجه به اینکه بخش اعظم هزینه‌ها را دانشکده خود بر عهده گرفت از جمله هزینه خوابگاه و تغذیه دانشجویان هم‌اکنون بدهکار است.

حجت‌الاسلام گرایلی تصریح کرد: خیرین استان نیز کمک کرده‌اند، اما متأسفانه با وجود این موضوع این دانشکده که باید رنگ و بوی قرآنی به خود بگیرد و خودی نشان دهد و باعث برکات استان شود، این مطلب را به خود ندید.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هرمزگان یک استان تلفیقی از لحاظ شیعه و سنی است، اما وجه مشترک ما قرآن کریم بوده، قبله ما یکی است و پیرو یک پیامبر هستیم به همین دلیل باید وجه‌های مشترک را نگهداری کنیم و در نتیجه هدف ما باید گسترش قرآن در جامعه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم منطقه امیدواریم که مسئولین پای‌کار بیایند تا بتوانیم از تعطیلی ارزشمند‌ترین و تنها دانشکده قرانی در منطقه خلیج‌فارس که در استان هرمزگان است جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام گرایلی گفت: با توجه به وضعیت کنونی که دشمن اعتقادات جوانان ما و دین ما را هدف گرفته باید مسئولان همگی به‌صورت جهادی و خودجوش پای‌کار بیایند، زیرا دشمن در دشمنی خود راسخ بوده و ساعتی از کار ننشسته است.

وی اظهار کرد: متأسفانه ما اعتقادی به دشمنی دشمن نداشته و باور نداریم دشمن با تمام قدرت به‌صورت شبانه‌روز در اتاق‌های فکر خود به فکر طرح برنامه جدید است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر مردم و مسئولان به این باور برسند که اتفاقی افتاده و شماتت‌های دشمن را بشناسند، مانند هشت سال دفاع مقدس مردم به صحنه می‌آمدند و آن‌گونه جان‌فشانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام گرایلی بیان کرد: رسانه‌ها سهم زیادی در تأثیرگذاری بر جامعه دارند و استفاده کردن از این ابزار برای آگاهی‌رسانی به مردم وظیفه آن‌هاست، در این خصوص مقام معظم رهبری نیز فرمودند: ما رتبه اول در دنیا را در استفاده نکردن از امکانات داریم و یکی از آن‌ها قرآن است.

وی خاطر نشان کرد: از تمام مسئولان و مردم می‌خواهم که پای‌کار بیایند و از تمام امکانات استفاده کنند و نگذارند تنها دانشکده قرآنی در هرمزگان تعطیل شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار