در ششمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی حاجی آباد مطرح شد؛
ششمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان حاجی آباد با 4 دستور و با حضور مهندس جهانگیری فرماندار و رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در محل سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۹ 31 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان حاجی آباد 4 دستور کار بررسی روند راه اندازی کانون سلامت محلات، بررسی وضعیت سلامت و امنیت غذایی مدارس، بررسی کیفیت نان شهرستان و تاکید بر اجرایی شدن بیانیه اولین مجمع سلامت شهرستان مطرح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد و دبیر این جلسه با اشاره به راه اندازی کانون‌های سلامت محلات در دو محله نبی اکرم (ص) و محله بلوچ‌ها گفت: با همکاری مستمر و پیگیری همکاران در مجموعه شبکه و افراد داوطلب ساکن در این دو محله، بحمدالله کانون سلامت در این محلات راه اندازی شد که در نخستین جلسه با مشارکت خوب مردم همراه بود و در همین ابتدا بخشی از مشکلات بهداشتی مطروحه از جانب مردم را با همکاری شهرداری پیگیری و به نتیجه برسانیم.

دکتر حسین اقتدار بختیاری در خصوص پایش وضعیت سلامتی مدارس توسط کارشناسان این شبکه افزود: حدود 40 مدرسه از ابتدای سال توسط بازرسان بهداشت محیط مورد پایش قرار گرفته اند که مهمترین بخش آن بازدید از بوفه های مدارس و تاکید بر ارائه مواد غذایی سالم و فاقد قند و چربی به دانش آموزان بوده است که تا کنون موردی از تخلف در این زمینه مشاهده نشده است. و متصدیان این بوفه ها نیز از نظر وضعیت سلامتی و بهداشت پایش شده و کارت تندرستی دریافت نموده‌اند.

وی ابراز کرد: در زمینه کیفیت آرد و نان شهرستان نیز بازدیدهایی بطور اختصاصی توسط کارشناسان سلامت محیط و همچنن بصورت مشترک با سایر ادارات و نهادهای مسئول از نانوایی های سطح شهرستان انجام شده خوشبختانه نقص جدی و بحرانی در این حوزه مشاهده نشده است؛ با توجه به تغییر استاندارد نمک نان ازیک ممیز 8 دهم به 1 گرم در 100 گرم نان این موضوع در کمیته فنی بررسی شده و مقرر گردیده توسط کارشناسان سلامت محیط و اداره اصناف شهرستان اطلاع رسانی لازم به متصدیان صورت پذیرد و ظرف مدت یکماه بعد پایش میزان مصرف نمک در نان‌های تولیدی در سطح شهرستان انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی‌آباد با اشاره به برگزاری نخستین مجمع سلامت شهرستان گفت: این مجمع با همکاری فرمانداری شهرستان و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان بخوبی برگزار شد و بیانیه آن نیز به امضای اعضای حاضر در این مجمع رسید؛ مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در اجرای دقیق این بیانیه با مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری نمایند و به مسئولیت خود در بحث سلامتی مردم آگاه بوده و به آن عمل کنند.

مهندس جهانگیری فرماندار حاجی آباد نیز با اشاره به پروژه‌های عمرانی در دست اقدام مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: از همان ابتدای دولت عزم جدی برای ارتقاء وضعیت سلامتی مردم شکل گرفت که آثار و برکات آن در این با آغاز ساخت پروژه‌های عمرانی و بهره‌برداری آنها در مناطق مختلف شهرستان با شعار عدالت در سلامت محقق خواهد شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار