عطش عشق جاماندگان اربعین یا حسین (ع) اگر زاد سفر میسر نیست چه باک / یقین داریم روزی حسین (ع) ما را به کربلا فرا خواهد خواند.
کد خبر: ۶۷۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ 31 October 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، این باور راستین همه آنانیست که از راه دور و نزدیک پای پیاده به شوق وصال در «مرقد مطهر امام زاده سید سلطان محمد» گرد هم آمدند.

دو روز قبل از اربعین حرکت آغاز می‌شود، عشق به مولا سن و سال نمی‌شناسد.
زن، مرد، پیرو جوان در مسیر عاشقی گام نهاده‌اند.
مبدا متفاوت است جیرفت، کهنوج، قلعه‌گنج، فاریاب گلاشکرد، عنبر آباد، شهر رودان، روستاهای فاریاب، سرجوییه، خراجی، خیرآباد، برنطین، کمیز و.... اما مقصد یکی است به عشق امام حسین (ع) برای شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین که در جوار مرقد مطهر امام زاده سید سلطان محمد برگزار می‌شود.
در بین راه با موکب‌های مردمی برخورد می‌کنیم که بدون وقفه به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کردند بیش از «سی» موکب که در مسیر جنوب کرمان، زیارتعلی، ماشنگی، رهدار، فاریاب دایر شده و آنچه درتوان دارند برای خدمت به عاشقان حسینی دریغ نمی‌شود.
در کنار تلاش‌های مردمی، اورژانس، آتش‌نشانی، بهداشت‌ودرمان، نیروهای امنیتی و انتظامی و هیأت امنا، شورای اسلامی و دهیاری روستای پیرچوگان هم توان خود را برای خدمت مطلوب بکار گرفتند.

از زائران پرسیدم پیاده‌روی سخت نبود؟گفتند: این روزها سختی راه آسانتر می‌شود حکایت یاران اربعین حکایت امید است.
گردآمده‌ایم تا اربعین را گرامی بداریم هدفمان یکی است، درک و دریافت پیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برای بهتر شدن و بهتر زیستن، نشان دادن اخلاص به ارباب شوری که در میان این مردم احساس کردم عجیب بود یکصدا مولایشان را فریاد می‌زدند، بعد از گذشت قرن‌ها هنوز خون حسین (ع) تازه است.

چه نیکبخت آنانی هستند که پای پیاده در مسیر عاشقی گام بر می‌دارند این مردمان پاک، مردمان نیک، مردمان بی‌نیرنگ و اصیل در این سفر رسم عاشقی را می‌آموزند آنهم در مکتبی که ذلت نمی‌پذیرد.

عاشقان حسینی، جاماندگان اربعین به محض رسیدن به روستای پیرچوگان مورد استقبال مردم قرار می گیرند تا پس از استراحتی کوتاه به عزاداری بپردازند، در جوار امامزاده سید سلطان محمد نمایشگاه مذهبی، برگزاری جلسات تفسیر، سخنرانی و عزاداری‌ها برگزار می‌شود.

هرچند اربعین پایان پذیرفت و اجتماع 50 هزار نفری مردم در روستای پیرچوگان ثبت شد، اما حرف زائران این بود خوشا که در این سفر در پناه حسینیم عالم از این خوبتر پناه ندارد.


انتهای پیام/تهیه کننده: غلامعباس شمس‌الدینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار