گزارش میدانی+فیلم
قطع درختان کوی فرهنگیان جای خود در ابتدای ورودی بن‌بست یک تیرچراغ برق بین‌جاده‌ای به شکل فانتزی و سفارشی‌سازاعیانی نصب شده که هیچ توجیه عقلانی ندارد، بلکه سد معبر نیز می‌باشد، نکته جالب‌ توجه‌تر اینجاست که کارگرانی در این کوچه مشغول به کار هستند، هیچگونه وابستگی به شهرداری ندارند.
کد خبر: ۶۷۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶ 06 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، کوی برج‌های سر به فلک کشیده رو به اسم فرهنگیان می‌شناسیم حکایت عجیبی دارد «بن‌بست دهخدا» چندی پیش درختان سرزنده‌ آنجا که همچون ولیعصر تهرآن جلوه و صفای خاصی به کوچه داده بودند با قساوت تمام قطعه، قطعه گشتند. اما این پایان کار، اره‌برقی نبود بلکه شروع‌ نوینی بود تا که جرقه‌ای شود برای هزینه کرد یک پول هنگفت از کدام منبع!!! و مطابق با چه منطقی!!! خرج عملیات عمرانی در یک بن‌بستی گردد، که هیچ ضرورتی این مخارج نداشته و اولویت‌های زیادتری در شهر محروم بندرعباس وجود دارد.

در ورودی بن‌بست یک تیرچراغ برق بین‌جاده‌ای به شکل فانتزی و سفارشی‌سازاعیانی نصب شده که وجودش هیچ توجیه عقلانی ندارد جای خود بلکه سد معبر نیز می‌باشد، نکته جالب‌ توجه‌تر اینجاست که کارگرانی در این کوچه مشغول به کار هستند، هیچگونه وابستگی به شهرداری ندارند پس جای سؤال دارد تحت امر و فرمان چه کسی دارند این عملیات عمرانی و تغییر و تحول را انجام می‌دهند؟؟ آیا شهر به لحاظ شهرسازی اینقدر بی‌صاحب است هر کسی به هر شکلی که دلش بخواهد هر عملی را انجام می‌دهد، درخت را قطع می‌کند، پیاده‌روسازی می‌کند، قدم‌به‌قدم تیر چراغ‌برق‌های متعددی آنهم از نوع بین جاده‌ای جهت روشنایی جای درختان می‌کارد.
پل‌های روی جداول به صورتی درست شده که محلی ایمن برای حشرات و موش‌ها گشته، احساس می‌گردد در این کوچه بن بست نوعی خودمختاری وجود دارد که کل قوانین شهرسازی به کما رفته است.
بهتر است بدانیم ارزش درخت تنها به چوب و میوه آنها نیست بلکه در لطافت هوا، حفظ خاک، گردش آب در طبیعت، کنترل آلودگی‌ هوا و افزایش کیفیت آن به عنوان ریه‌‌های تنفسی نقش بسزایی دارند و همچنین گرمای که خاک، آسفالت و بناها و دیگر سطوحی که انرژی خورشیدی را جذب می‌کند را می‌گیرند و با کاهش گرمای ناشی از آن، محیطی خنک ایجاد می‌کند.
کوچه‌های خشک، بی روح و کویر مانند شهر روحیه مردم را خراب می‌کند ضعف فرهنگی ما در برخورد با محیط زیست و طبیعت انگار تنها در مردم کوچه و بازار خلاصه نمی‌شود بلکه این ضعف در سطوح بالای مدیریتی نیز دیده می‌شود امید است با برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح کلان راهی برای درمان این درد بزرگ اندیشیده شود.

زخمی کردن دل شهروندان با تبر به ریشه درختان شهر زدن به واقع عرصه را برای نفس کشیدن تنگ می‌کند، آتش بی‌تدبیری به جان درختان انداختند انصاف نیست، در وسط شهر ریه‌های تنفسی قطع گردد به چه قیمتی، تراژدی هولناک بی مهری انسان با درخت در بندرعباس پایانی ندارد، ترور درختان مقابل واحدهای سربه‌فلک کشیده برای بهتر دیده شدن این برج‌ها آنهم به دلیل توانا بودن انسان در تفکر و اندیشیدن نسبت به سایر موجودات پس حق تعیین سرنوشت برای دیگر خلایق در این دنیا را دارا هستیم بایستی به درستی از آن استفاده کنیم نه تیشه بدست بگیرم و ریشه سایر مخلوقات را با این تفکر خام که من برتری دارم، بزنیم.
برای رسیدن به حد والای انسانیت یعنی همان جای که بتوانیم بدرستی بیندیشیم و زندگی خودمان را وابسته به سایر نعمت‌های خداوند که یکی از بزرگترین آنها محیط زیست است بدانیم باید تیشه‌ای که بدست گرفتیم را به ریشه غرورهای نابجای انسان بودن‌مان بزنیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار