کد خبر: ۶۷۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶ 31 October 2018

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام هرمزگان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزارتن مرغ و گوشت منجمد و لاشه گوسفندی جهت تنظیم بازار در سطح استان توزیع شده است.

به گزارش تابناک هرمزگان، طهماسب غلام پور در نشستی خبری با موضوع تولید و توزیع گوشت، افزود: صنعت طیور به‌عنوان یک صنعت پویا و نو و دارای گردش مالی بسیار بالا و اشتغال‌زاست که می‌تواند به فرایند تولید و اشتغال کمک کرده و از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی، اظهار کرد: در سال گذشته به‌منظور تولید و تأمین گوشت سفید، بالغ‌بر 14 میلیون و 774 هزار و 943 قطعه جوجه ریزی در 203 واحد مرغداری در استان صورت گرفته که بالغ‌بر 30 هزار تن گوشت مرغ تولیدشده که با مشکل خاصی روبه‌رو نبودیم.

توزیع 4 هزار تن گوشت جهت تنظیم بازار در هرمزگان
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: در هفت‌ماهه نخست سال جاری نیز هشت میلیون و 634 هزار و 255 قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 9 درصد افزایش داشته‌ایم که امید است با ادامه این روند، به تعهد سالانه بیش از 30 هزار تن دست‌یابیم.
 
غلام پور ادامه داد: در هفت‌ماهه نخست سال جاری در مجموع، 17 هزار و 268 تن گوشت سفید در استان هرمزگان تولیدشده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به ظرفیت تولید 30 هزارتن گوشت سفید برسد.

توزیع 4 هزار تن گوشت جهت تنظیم بازار در هرمزگان
 
وی بیان کرد: حدود یک‌میلیون و 363 هزار رأس جمعیت دامی استان هرمزگان است که از این تعداد، یک‌میلیون و 300 هزار رأس دام سبک و حدود 42 هزار رأس دام سنگین و 21 هزار نفر شتر است و از این مجموعه دامی در استان، میزان 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز استحصال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به کسری 30 درصدی تولید گوشت قرمز در استان که بیشتر آن در شهر بندرعباس وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به سرانه مصرف گوشت قرمز، حدود 30 درصد در تولید گوشت قرمز، کسری تولید داریم که برای رفع این کسری، به دنبال برنامه‌ریزی درازمدت هستیم.

توزیع 4 هزار تن گوشت جهت تنظیم بازار در هرمزگان
 
همچنین در ادامه این نشست مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزارتن مرغ منجمد و گوشت منجمد و لاشه گوسفندی در استان توزیع شده است.
عبدالرضا تقی‌زاده  با بیان اینکه  ۱۷۰ تن تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون در سطح استان توزیع شد، افزود: توزیع این اقلام در راستای تنظیم بازار صورت گرفت، در تابستان امسال سه هزار و ۶۰۰ تن مرغ منجمد کیلویی 6هزار و750 تومان در اختیار شهروندان استان قرار گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین ۴۰۰ تن گوشت منجمد در فروشگاه‌های بزرگ استان با قیمت ۲۹هزارتومان به فروش رسید که توزیع این گوشت همچنان ادامه دارد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام هرمزگان تصریح کرد: ۶۰ تن لاشه گوسفندی نیز در این مدت توزیع شده است که توزیع این گونه گوشت در فروشگاه‌های بزرگ و قصابی‌های منتخب در حال انجام است.
وی اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی هم برای ایام اربعین و دهه آخر صفر می‌توانند گوشت مورد نیاز نذری‌ها و مراسمات را بدون هیچ دغدغه‌ای تأمین کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار