در اولین روز از دهه وقف:
در اولین روز از دهه وقف با حضور مسؤولان، زنگ وقف در مدارس ابتدایی شهرستان رودان نواخته شد.
کد خبر: ۶۷۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 06 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، صبح امروز به مناسبت دهه وقف با حضور مسؤولان زنگ وقف در دو دبستان دکتر حسابی و کوثر رودان به صدا در آمد.


حجت السلام و المسلمین مهدی دُری امام جمعه رودان، در این مراسم ضمن تسلیت فرار رسیدن سالروز رحلت نبی‌اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) به دانش‌آموزان و معلمان، افزود: هدف از نواختن زنگ وقف در مدارس استان ترویج فرهنگ وقف در بین دانش‌آموزان و ارتقای سطح مشارکت جویی اقشار مختلف مردمی در این امر خداپسندانه است.

امام جمعه رودان با اشاره به نقش مهم وقف در تامین و حمایت از اقدامات خیرخواهانه برای پیشبرد اهداف اسلامی و توسعه‌ای کشور در عرصه‌های علمی خاطرنشان کرد: سنت حسنه و ماندگار وقف در جامعه اسلامی ایران نیاز به فرهنگ‌سازی دارد زیرا این اقدام فرهنگی - معنوی همواره مورد تأکید دین مقدس اسلام قرار گرفته است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه روان نیز با بیان این‌که باید تلاش کرد سنت وقف در بین مردم نهادینه شود، گفت: احیای سنت پسندیده وقف، برای توسعه و بهره‌مندی تمام اقشار جامعه لازم و ضروری است.

مهدی سقایی با اشاره به جایگاه وقف گفت: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکردهای آن در جامعه می‌توان به فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده اشاره کرد.

این مقام مسئول برگزاری همایش یاوران وقف، نشست تخصصی وقف، فعال سازی انجمن یاوران وقف و راه‌اندازی ایستگاه همه واقف باشیم را از جمله برنامه‌های دهه وقف در شهرستان رودان عنوان کرد.
انتهای پیام/لاله قلی‌پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار