در دیدار رئیس اداره اوقاف بندرلنگه با اعضای شورای شهر این شهر عنوان شد:
رئیس اداره اوقاف شهرستان بندرلنگه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان لنگه عنوان کرد: با تعامل و همکاری بین مجموعه شهرداری و اوقاف می توان در جهت احیاء موقوفات حرکت کرد.
کد خبر: ۶۸۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 15 November 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، احمد قباد در این دیدار تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی یکی از بهترین راه‌های ماندگار و زنده ماندن و زنده نگه داشتن نام انسان کارهای عام المنفعه و وقف است.

وی افزود: موقوفه‌ها به دودسته انتفاعی که باهدف خاصی وقف می‌شوند و منفعتی که در جهت منفعت مردم است استفاده می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بندرلنگه خاطر نشان کرد: زمین‌های وقفی یک‌بار وقف می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را برای بار دیگر برای ساخت‌وساز مساجد و مصلاها وقف کرد.

قباد در ادامه بیان کرد: اعتقاد داریم چنانچه اوقاف توانمند شود، مردم دراین مسیر بیشترحرکت می کنند و موقوفات نیز افزایش می یابد و شاهد خدمات مؤثرتری در زمینه های مختلف خواهیم بود.

رئیس شورای شهر بندرلنگه نیز گفت: فرهنگ سازی در زمینه وقف یکی از ضروریات جامعه است و در راستای فرهنگ سازی و شناخت وقف در جامعه لازم است بیش از پیش تلاش شود.

صادق تاروتی اذعان کرد: ترویج فرهنگ وقف و استفاده از برکات آن در جامعه بعنوان یک سنت حسنه باید مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد.

وی افزود: همکاری و تعامل بین مجموعه شهرداری و اوقاف در راستای حفظ و احیاء موقوفات لازم است.

رئیس شورای شهر بندرلنگه در پایان خاطرنشان کرد: توسعه و پیشرفت شهری با همبستگی و همکاری تمامی سازمان های خدمات رسان امکان پذیر است و می توان با مشارکت دستگاه‌ها شاهد اجرای بهتر پروژه‌ها در سطح شهر باشیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار