رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد:
رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه دستگاه قضایی دو نوع نگاه حمایتی و برخوردی به حوزه وقف دارد، تصریح کرد: با مخلین امر وقف قاطعانه برخورد می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 16 November 2018

برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخلین امر وقف/ پرونده‌هایی حوزه وقف در شعب ویژه رسیدگی می‌شوند

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در همایش بزرگ یاوران وقف اظهار داشت: دستگاه قضایی از فریضه وقف حمایت می‌کند و با مخلین این حوزه برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: شخصی که ملک و یا خدمتی را وقف کند، به عنوان عمل خیر و پسندیده، مورد حمایت دستگاه قضایی است و اگر فردی برای او به صورت غیرقانونی و به ناحق مزاحمت ایجاد کند، مانع او شود و یا در کارش اخلال به وجود آورد با او برخورد قضایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: اگر واقف، ملکی را اعم از زمین، ساختمان و یا واحد تولیدی وقف نموده و فردی آن را تصرف عدوانی کند جرم مرتکب شده و به پرونده وی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان در ادامه افزود: گاهی افرادی با جعل اسناد، واقف را در یک دعوا و نزاع صوری وارد می‌کنند و ادعا دارند که ملک وقفی به واقف تعلق ندارد که در این صورت پس از احراز جعلی بودن اسناد، هم حبس و هم مجازات سنگینی در انتظار متخلفین و مجرمین خواهد بود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان از خیانت در امانت به عنوان یکی دیگر از جرائم حوزه وقف یاد کرد و گفت: متولی موقوفات که امین است تا زمانی که تعدی و تفریط نکرده باشد بر او حرج و گناهی نیست اما اگر تعدی و تفریط او احراز شود به عنوان خائن در امانت مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان به تشریح نگاه برخوردی دستگاه قضایی نیز پرداخت و بیان کرد: تمامی پرونده‌هایی حوزه وقف در شعب ویژه اوقاف و با سرعت و دقت کافی مورد بررسی قرار می گیرد و احکام متناسب قانونی صادر می‌شوند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار