همزمان با سفر هیئت دولت:
همزمان با سفر رئیس جمهور و اعضای کابینه دوازدهم به آذربایجان غربی دهها طرح در بخش های مختلف بهداشت و درمان، صنعت، کشاورزی و نیرو به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۸۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ 19 November 2018

به گزارش خبرنگار تابناک استان آذربایجان غربی، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان آذربایجان غربی، وزرا و معاونان رئیس جمهور در شهرستان های استان، طرح های متعددی را افتتاح کردند.

رئیس جمهور از طریق ارتباط مجازی و با ویدیو کنفرانس به آقای هاشمی وزیر بهداشت دستور افتتاح دی کلینیک و فاز دوم توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه (ره) را صادر کرد.

 همچنین با دستور رئیس جمهور و به دست دکتر اردکانیان، وزیر نیرو دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی برق ماکو افتتاح شد.

آقای اردکانیان وزیر نیرو طرح توسعه بهره برداری از رودخانه ارس و شبکه های آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد قیقاج را افتتاح کرد. با افتتاح این طرح آب مورد نیاز یکهزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی شمال استان تامین می شود.

او همچنین با حضور در شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب، تصفیه خانه فاضلاب ، با صرف 11 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

 هتل 4 ستاره آریا و دو طرح اقامتگاه بومگردی نیز در ارتباط مجازی با آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در پیرانشهر افتتاح شد.

مونسان همچنین از احداث اولین موزه طب کشور در ارومیه در آینده ای نزدیک خبر داد.

همچنین ۶ طرح در زمینه صنعت و معدن با 2 هزار و 890 میلیارد ریال افتتاح شد.

طرح های توسعه فرش افشار زرینه تکاب، شرکت CNG سیلندر سراج، کارخانجات نساجی، کارخانه دستکش حریر و طرح احیای واحد تولیدی چیچست تاک و آغاز عملیات اجرایی شرکت کاوشگران کانی ایران، از جمله طرح های افتتاح شده در بخش صنعت و معدن بود.

رئیس جمهور از طریق ارتباط مجازی و با ویدیو کنفرانس به آقای حجتی دستور افتتاح از ۴۶۸ طرح آب و خاک و کشاورزی را صادر کرد. در این ارتباط همچنین طرح سردخانه باغداران اشنویه را که در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع احداث شده است، افتتاح شد.

بزرگترین واحد کشتارگاه صنعتی غرب کشور نیز با حضور وزیر جهاد کشاورزی نیز در مهاباد افتتاح شد.

از ذبح شرعی و بهداشتی دامها در این کشتارگاه، سالانه بیش از 15 هزار تن گوشت به بازار مصرف کشور عرضه می شود.

یک واحد سردخانه آمونیاکی 6 هزار تنی نیز با حضور آقای امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیرانشهر به بهره برداری رسید. این سردخانه در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع احداث و راه اندازی شده است.

آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در چایپاره، پیشرفته ترین کارخانه فرش ماشینی کشور را افتتاح کرد. این کارخانه با بیش 1 میلیون و 800 هزار یورو تسهیلات ارزی راه اندازی شده است.

طرح گازرسانی به 3 روستای سلماس نیز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره مندی بیش از هزار و 140 خانوار روستایی به بهره برداری رسید.

برای تکمیل این طرح نیز 60 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

معاون ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی نیز کلنگ آغاز عملیات احداث جاده خوی، قطور و رازی را به زمین زد. این محور یکی از جاده های راهبردی آذربایجان غربی و از نزدیک ترین محورها به شهرهای شرق ترکیه است که با 540 میلیارد ریال احداث خواهد شد.

در شهرستان خوی همچنین مراحل احداث مجموعه فرهنگی، تاریخی و گردشگری شمس تبریزی نیز با حضور آقای طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور آغاز شد.

برای احداث این مجتمع نیز 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار