گزارش تصویری؛
در شهری که متولیان آن به بهانه زیباسازی کوچه اشراف اقدام به تخریب کوچه و ریشه کن کردن درختان قدیمی می‌کنند واقعاً چرا ؟؟ آیا حقیقت پشت پرده‌ای وجود دارد ، در سطح کل شهر واقعاً چه می‌گذرد الله‌اعلم ، با هزینه این زیباسازی واهی که نتیجه‌ای جز تخریب کوچه و درختان زیبای آن نداشت
کد خبر: ۶۹۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 14 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، بی شک اگر کسی ساکن بندرعباس باشد بُن بست دهخدا با درختان بلند و محیط آرام آن را به یاد دارد، زیباترین نقطه مسکونی بندرعباس ، محیطی آرام ، دنج با ساکنینی متمول معروف به کوی اشراف، اتومبیل‌های گران قیمت خارجی نظیر پورش ، لگزوس ، بنز و تویوتا در پارکینگ این مجتمع‌ها خودنمایی می‌کند.

ساکنین هر مجتمع با مرغوب‌ترین سنگها پیاده‌روی مقابل خانه خود را سنگفرش کرده و مطابق نمای ساختمان با سنگهای رنگی ، گران قیمت کوچه را آراسته بودند، چراغ‌های سر درِ هر مجتمع به همراه پنج تیر چراغ برق روشناییِ لازم جهت تردد در شب را فراهم می‌کرد.

در شهری که پاسخگویی وجود ندارد احساس می‌شود متولی ندارد، گروهی که خود را نماینده یک خیّر نامیدند ظاهراً بدون اطلاع و هماهنگی با شهرداری یا با هماهنگی و همکاری شورای شهر و شهرداری تحت عنوان زیباسازی شروع کردند به کندن جداول و سنگفرش پیاده‌روهای کوچه و پس از ریشه‌کن کردن درختان قدیمی و سایه‌گستر و همچنین جایگزینی پیاده‌روها با موزائیک‌های بسیار بی‌کیفیت به جای سنگ‌های زیبا و قیمتی مقابل خانه‌ها ، تیرهای برق قدیمی را برداشته و به جای آن در این بُن‌بست کوچک 35 تیر برق فلزی بین جاده‌ای دو شاخه علم نمودند.

گویی قصد تبدیل بُن‌بست به کاخ را داشته‌اند، که این تعداد تیرچراغ برق آن هم گاهاً به فاصله چند متر از هم بر پا نمودند، با برداشتن پل‌های فلزی مقابل مجتمع ها و ساخت پل‌های سیمانی با جوی آبی که شیب معکوس دارد عملاً موجب هدایت آب حیاط مجتمع‌ها به داخل کوچه و تبدیل آب داخل جوی‌ها به لجنزار گردیدند.

به جای درختان سایه گستر جهت سرپوش گذاشتن بر عملکرد ناشیانه‌ای که موجب ریشه کن شدن درختان قدیمی و بلند، آمدند در راستای ماست مالی کردن چند نخل خشک در کوچه کاشتند و اکنون که دو ماه از اتمام پروژه موهومی که مطابق شنیده‌ها دومیلیاردتومانی خرج برداشته که به روایت تصویر حداکثر صد میلیون تومان هزینه داشته است ، هم خیّر گمنامی که مدام از وی اسم می‌بردند از این راه شاید به معافیت میلیاردی مالیاتی دست یافته است. عاقبت امر بن‌بست دهخدا هم بدلیل عدم دریافت مجوز برق برای 35 تیر چراغ برق شبها به بُن بست اشباح و کوچه وحشت مبدل گشته است.

در شهری که متولیان آن به بهانه زیباسازی کوچه اشراف اقدام به تخریب کوچه و ریشه کن کردن درختان قدیمی می‌کنند واقعاً چرا ؟؟ آیا حقیقت پشت پرده‌ای وجود دارد ، در سطح کل شهر واقعاً چه می‌گذرد الله‌اعلم ، با هزینه این زیباسازی واهی که نتیجه‌ای جز تخریب کوچه و درختان زیبای آن نداشت می‌توانستند به شکل تقریبی:
1- دویست هزار جلد کتاب ده هزار تومانی خرید و به دبستانها و دبیرستانهای سطح شهر هدیه کرد.
و یا اینکه
2- برای ده زوج جوان مسکنهایی به قیمت دویست میلیون تومان هدیه کرد.
و یا اینکه
3- برای یکصد تازه عروس جهیزیه‌ای معادل بیست میلیون تومان تهیه و اهدا کرد.
و یا اینکه
4- چهل دستگاه دیالیز خریداری و جهت دیالیز بیماران کلیوی در اختیار مراکز درمانی قرار داد.

 قطع درختان در کوچه مجاور دهخدا

 پس از هزینه سنگین از بیت‌المال در سال اقتصاد مقاومتی فقط در یک بن‌بست به اسم دهخدا توسط شهرداری بندرعباس شاهدیم که این بن‌بست دهخدا بدون درخت به استخر دهخدا تبدیل شده است ، آب مجتمع‌ها مستقیماً دارد وارد خیابان می‌شود، چه کسی پاسخگو می‌باشد. کاشت شمشاد در پیاده‌روی کوچه درب منازل از ابتدای کوچه تا انتهای کوچه نیز غیراصولی و محلی برای تجمع موش و عقرب فراهم می‌کند

 ریخته شدن آب مجتمع‌ها به داخل خیابان به جای جوی آب

 چراغ‌های قبلی را هم از کار انداخته‌اند، تیر چراغ وسط ورودی کوچه موجب اذیت و آزار اهالی زمان ورود و خروج می‌باشد

 کوی دهخدا پس از قطع درختان و کاشت تعدادزیادی تیر چراغ برق غیراستاندارد شب‌ها به تاریکخانه اشباح مبدل گردیده است
.
تصویری از یک شاهکار مهندسی که سه تیر چراغ برق را نشان می‌دهد در انتهای بن‌بست به فاصله چند متر از همدیگر
.
تیرهای چراغ برق بین جاده‌ای مشرف به واحدهای ساختمان که در صورت سقوط از هر سمت موجب بروز خطرات جانی می‌گردد
.
تیرهای برق بدون چراغ هدیه شهرداری بندرعباس در ازای قطع درختان
.
مجاورت مستقیم تیرهای چراغ برق با خاک باغچه‌ها و افزایش پوسیدگی و نهایتاً سقوط آنها
 .
بن‌بستی با 35 تیر چراغ برق دریغ از یک چراغ روشن آدم را یاد سلول‌های زندان می‌اندازد
.
جمع شدن آب مقابل مجتمع ها و تشکیل لجن‌زار
.
شیب معکوس جوی آب دلیل تشکیل لجن در آن است
.
پوشش دور نخل پس از گذشت سه ماه هنوز باز نشده 
 .
خشک شده با وزش باد احتمال سقوط هم وجود دارد
.
نخل خشک جایگزین درخت سبز
 .
نخلهای خشک کاشته شده جایگزین درختان قدیمی و بلند شدند 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار