این زیبای بی‌آزار که تکیه بر امامزاده داشت آنقدر مورد بی‌مهری قرار گرفت که ریشه‌هایش به تدریج از خاک خارج شد. مسئولین فضای سبز شهرداری به جای ساختن داربست و صاف کردن درخت صبور ما شب هنگام با اره‌برقی به جانش افتادند و آن را قطعه قطعه کردند.
کد خبر: ۶۹۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 17 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، درخت کهنسال و تناوری بین بیمارستان ام‌لیلا و امامزاده سید مظفر از زمانهای قدیم پناهگاه پرندگان و مراجعین امامزاده و بیمارانِ بیمارستان بود.

شاهد رفت‌و‌آمد مردمانی شریف که برای مداوا به بیمارستان و برای گرفتن شفا و دعا به امامزاده مراجعه می‌کردند بود. چه بسیار مردمانی که زیر سایه‌اش خستگی در کردند و پرندگانی که در لابلای شاخه‌هایش خواندند و کوچه به واسطه وجودش زیبا و خنک بود.

درخت پا به‌ پای امامزاده و بیمارستان خود را بالا کشید و همدم امامزاده بود. درخت تناور عاشق امامزاده شد و خود را به سمت امامزاده کشیده و سال‌ها بود که ریشه در زمین ولی دست بر شانه امامزاده طاق نصرت سبز و زیبایی بر روی خیابان درست کرده بود.
این زیبای بی‌آزار که تکیه بر امامزاده داشت آنقدر مورد بی‌مهری قرار گرفت که ریشه‌هایش به تدریج از خاک خارج شد، مسئولین فضای سبز شهرداری به جای ساختن داربست و صاف کردن درخت صبور ما شب هنگام با اره‌برقی به جانش افتادند و آن را قطعه قطعه کردند.

نمیدانم چرا جدیداً هر جا مأموران «فضای سبز شهرداری بندرعباس» را آدم می‌بیند یادِ ملِک‌سلمان و خاشقچی و اره برقی می‌افتد. در دیگر کشورها درختانی را که نیاز باشد با داربست نگه داشته و یا از ریشه مجدداً آنها را صاف می‌کنند، ولی در بندرعباس اولویت با جدول کاشتن به جای درخت کاشتن است!!!
در کاشت جدول شاید نان‌ و آبی وجود داشته باشد که در مقابل درختکاری و حفاظت از درختان نمی‌توان پروژه‌‌داری کرد و درآمدی را از فرصت‌ها و موقعیت‌های برتر به دست آورد؟!؟

درختان بسیاری روزانه در شهر بندرعباس شهید می‌شود

درختان قدیمی در شهر بندرعباس حال و روز خوشی ندارند، روند خشک ‌شدن آنها سال‌هاست وجود داشته و از مرز هشدار هم گذشته و مضاف بر آن متأسفانه شاهد این هستیم که درختان شناسنامه‌دار شهر را به راحتی و بی‌سروصدا دارند قطع می‌کنند و از بین می‌برند.
شهرداری بندرعباس برای هزارمین بار شروع به قطع درختان سطح شهر نموده است. این روند تا کی باید ادامه داشته باشد و چه وقتی قرار است، مسئولین ناظر بیدار شوند و عوامل قطع درختان را تحت پیگرد قانونی قرار دهند زیرا که قطع درختان علاوه بر خسارت به پوشش گیاهی موجب تخریب و نابودی زیستگاه جانوران به ویژه تخریب آشیانه پرندگان می‌شود. درختان فواید فراوانی نظیر جذب آلاینده ها، تولید اکسیژن و کاهش درجه حرارت دارند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار