رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: از زمان ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعدیل محکومیت زندانیان مهریه، 70 درصد از این زندانیان در استان هرمزگان آزاد شده اند.
کد خبر: ۶۹۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 21 December 2018

 کاهش 70 درصدی زندانیان مهریه در استان هرمزگان پس از ابلاغ بخشنامه رئیس‌قوه‌قضاییه

به گزارش تابناک هرمزگان، هفتمین جلسه «شورای قضایی» و چهارمین نشست «کمیته کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان هرمزگان» به ریاست حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان و با حضور رؤسا و مدیران کل سازمان های وابسته به قوه قضائیه در محل زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، در جریان این نشست اظهار داشت: در پی صدور بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم رسیدگی به مشکلات زندانیان مهریه و تعدیل و تقسیط محکومیت افراد ناتوان در پرداخت این دیون مالی، تا انتهای آذرماه امسال، 63 زندانی مهریه از  مجموع 90 نفر، از  زندان‌های استان هرمزگان آزاد شده‌اند.

وی با تقدیر از اهتمام اعضای کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هرمزگان و همکاری اداره کل زندان‌ها در فراهم نمودن زمینه اجرای این بخشنامه بیان کرد: در نتیجه این اتفاق خجسته ، 70 درصد از  زندانیان مهریه استان، آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه بر تلاش و جدیت هرچه بیشتر مسئولین قضایی و مدیران سازمان های وابسته به قوه قضائیه در راستای بهره‌گیری از تأسیسات نوین قضایی و مجازات های جایگزین حبس به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان ها تأکید کرد و یادآور شد: این تغییر نگرش با توجه به بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص پرونده‌های مهریه ایجاد شد که می‌توان همین شاخص را در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها به سایر تصمیمات قضایی در جرائم غیر عمد و مالی نیز تسری داد تا استفاده از این ظرفیت‌های قانونی به یک دیدگاه ثابت و پایدار تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به اهمیت توجه به موضوع امنیت اجتماعی در کنترل جمعیت کیفری زندان ها خاطر نشان کرد: منظور از کاهش جمعیت کیفری به هیچ عنوان رهایی مجرمان حرفه ای و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه نمی باشد، بلکه هدف از اعمال آن ، برخورداری زندانیان مستحق از ارفاق های قانونی و همچنین کاهش جمعیت ورودی به زندان ها از طریق پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به ساماندهی و کنترل جمعیت زندانیان زیر هجده سال خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کاهش جمعیت کیفری کانون اصلاح و تربیت به صورت ویژه در دستورکار کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هرمزگان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین لزوم پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت قضایی زندانیان نیازمند را یادآور شد و نقش فعالیت‌های مددکاری را در رفع مشکلات آنها بسیار حائز اهمیت عنوان کرد .
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار