مخترع نوجوان کنتور هوشمند آب در گفتگو با خبرگزاری علم وفناوری:
سیده کیانا قریشی دانش آموز پایه نهم از مرکز آموزی فرزانگان ناحیه یک بندرعباس و مخترع دستگاه کنتور هوشمند آب می باشد با ابراز نارضایتی از عدم توجه مسئولان به اختراعات جوانان گفت: هیچ دستگاه اجرایی اختراعم را نخریده است.
کد خبر: ۶۹۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 21 December 2018

هیچ سازمانی اختراعم را خریداری نکرده است/ عدم توجه موجب ناامیدی و دلسردی مخترعان است

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، سیده کیانا قریشی طی گفتگویی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای علمی بسیج اظهار داشت: این دستگاه دارای لوح تقدیر و تأییدیه از اداره آب و فاضلاب ، پارک علم وفناوری ، اداره آموزش و پرورش و پژوهش سرای دانش آموزی و دارای رتبه اول جشنواره نوجوان خوارزمی می‌باشم.

وی افزود: کاربرد کنتور هوشمند آب در کنترل و محاسبه میزان آب مصرفی مشترکین می‌باشد؛ این دستگاه قابلیت نصب در انواع واحدها را دارد. این دستگاه با توجه به اهمیت بالای مصرف آب در کشور و همچنین نیاز به کنترل مصرف آب مشترکین طراحی شده است.

این مخترع نوجوان هرمزگانی گفت: با استفاده از این دستگاه هر واحد عملکرد خود را در پایان دوره می‌بیند؛ هدف از نصب این کنتور در آپارتمان این است که عمل تفکیک کنتور و محاسبه جداگانه آب بهاء و همینطور کنترل مصرف واحدها برحسب تعداد خانوار همزمان انجام شود.

کیانا قریشی افزود: کنتور هوشمند آب در زمینه صنعت آب و فاضلاب است به این منظور که به تفکیک برای هر واحد در نظر گرفته شده و برروی ورودی آب مشترکین بیش از میزان تعیین شده توسط اداره آب و فاضلاب باشد کنتور به مشترکین هشدار می‌دهد و در صورت ادامه این روند آنها باید هزینه مازاد را بپردازند . تمامی اطلاعات کنتور به اداره اب و فاضلاب ارسال می شود.

وی با اشاره به مزایای این دستگاه هوشمند بیان داشت: نشت‌یابی و عیب‌یابی هوشمند، ارسال نمودار از نوسانات مصرف به تلفن همراه هوشمند، قابلیت قطع و وصل کردن جریان از راه دور، غیرقابل دستکاری بودن و ابعاد کوچک و مجهز به سیستم WIFI، ثبت و محاسبه ونمایش میزان آب مصرفی، مانده مجاز و مقدار مصرف مازاد هر واحد، اصلاح الگوی مصرف و دارای سه LED جهت نشان دادن وضعیتهای مختلف مصرف از مزایای نسبی این دستگاه می‌باشد.

قریشی با گلایه ازعدم توجه و عدم حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌های مرتبط گفت: با توجه به اینکه بنده کنکور را در پیش دارم تاکنون وقت بسیار زیادی برای تکمیل و اجرایی و عملیاتی نمودن این دستگاه گذاشته‌ام اما هیچ دستگاهی برای تجاری سازی و تولید انبوه از این طرح‌ استقبال نکرده و وعده‌های بیشمار من را کلافه و ناامیدکرده است.

وی گفت: امیدوارم یک روزی اختراعات داخلی مورد توجه مدیران و مسئولان قرار بگیرد و از بی توجهی به طرح و ایده‌های جوانان ایران اسلامی دست برداشته و مارا در پیشبرد طرح‌های نو و ایده‌های خلاقانه حمایت و امیدوار نمایند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار