چندين سال است كه يک دی ماه به عنوان روز راهدارنام گذاری شده است و راهداران بمانند سربازان خط مقدم جاده‌ها ولی گمنام  كه می‌توان از آنها به عنوان مظلومترين كاركنان دولت ياد كرد به عبارتی كمتر از آنها نامبرده می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 24 December 2018

از صنوف حمل و نقلی تجليل شد

به گزارش تابناک هرمزگان، به مناسبت گراميداشت هفته حمل و نقل و رانندگان و راهداری جلسه‌ای با حضور داريوش باقرجوان و هاشمی تختی عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی و رحمت‌الله حاج علی محمدی رئيس اتحاديه تعاونی شركتهای مسافربری سواری كرايه كشور و انجمنهای صنفی كارگری و حمل و نقلی و جمعی از كاركنان اين حوزه جهت تجليل از فعالان و دست اندركاران صنعت حمل و نقل در استان که در سالن كنفرانس اداره كل برگزار گرديد.

دايوش باقر جوان در اين جلسه هفته راهداری و رانندگان و روز راهدار را تبريک گفت و گفت: چندين سال است كه يک دی ماه به عنوان روز راهدارنام گذاری شده است و راهداران بمانند سربازان خط مقدم جاده‌ها ولی گمنام  كه می‌توان از آنها به عنوان مظلومترين كاركنان دولت ياد كرد به عبارتی كمتر از آنها نامبرده می‌شود.

وی ادامه داد روز حمل و نقل و رانندگان و راهداری در تاريخ تحولات كشور عزيزمان، روزها و ايام سرنوشت‌سازی بوده‌اند كه نقش تعيين كننده در شكل گيری و انسجام شبكه حمل و نقل كشور داشته‌اند و 26 آذر سال 1362 نيز از آن جمله است. اين روز ، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و ساير دست اندركاران و شاغلان بخش حمل و نقل كشور و فرصتی مناسب برای بازنگری نيازها و مشكلات اين بخش است.

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در جمع حاضرين گفت 90 درصد حمل و نقل ايران متكی به حمل و نقل جاده ای است و بايد سطح سرويس و سرمايه‌گذاری مناسب در دست باشد زيرا استان هرمزگان ازتعداد كريدور مهم حمل ونقل بين‌المللی دنيا، دو كريدور شرق به غرب و كريدور شمال به جنوباز اين استان عبور می‌كند كه اين امر باعث شده اين استان از اهميت بسزايی برخوردار باشد.

اين مقام مسئول عنوان كرد: برای اشتغالزايی در مراكز معاينه فني و بازارچه‌های محلی ايده‌های جديدی هست كه آمادگی برای اشتغالزايی نوار ساحلی كه جاده‌ها به عنوان شاهرگ اصلی اقتصاد كشور بمانند خون در بدن انسان در جاده‌ها حركت می‌كنند به همين ميطلبد با خلاقيت بيشتر در اين زمينه فعاليت نمود.

در ادامه رحمت الله حاج علی محمدی رئيس اتحاديه تعاونی شركت‌های مسافربری سواری كرايه كشور گفت: رانندگان در تمام دنيا احترام خاصی دارند بخش حمل و نقل سواری كرايه بخش كوچكی از اين عرصه را در بردارد ولی اطلاع‌رسانی بسيار قوی در اين بخش صورت می‌پذيرد.

در ادامه هاشمي تختي نماينده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از تعامل و همدلی خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابراز خرسندی و تقدير و تشكر كرد و گفت: با وجود اينكه شغل رانندگان شغلی است سخت كوش، پر تلاش و پر مشغله و پر مسئوليتی است اما اين قشر از انتصابی ترين مردم بی‌ادعای كشور هستند و وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ايران در پيچيده‌ترين شرايط تاريخ كشور ثبت كرده‌اند.

وي در پايان عنوان كرد: اگر در تمام دستگاه‌ها تعامل و همدلی برقرار باشد مشكلات و موانع رفع رجوع می‌گردد.
اين مقام مسئول اظهار داشت: در جهت بهبود وضعيت هر چه بهتر اقتصادی كشور و رفع موانع و مشكلات كه حمل و نقل و راهداری هم نقش بسزايی در تحقق و رفع آن دارد می‌توان با با همت والای مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و دست اندركاران اين دستگاه در مجلس شورای اسلامی سربلندوسرافراز باشيم.

شایان ذکر است: در پايان اين جلسه که بيش از 32 نفر از فعالان صنعت حمل و نقل استان اعم از رانندگان ، مديران عامل شركت‌های حمل و نقلی كالا و مسافر ، كاركنان صنوف حمل و نقلی ، كاركنان نمونه شهرک نگين ترابران خليج فارس و مدير عامل شركت حمل و نقل توزين بار به عنوان شركت كار آفرين با اهداء لوح و تنديس تقدير به عمل آمد و
گفتني است: اتحاديه تعاونی شركت‌های مسافربری سواری كرايه كشور و همچنين انجمن صنفی شركت‌های مسافربری شهرستان بندرعباس از مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، معاون حمل و نقل و رئيس اداره مسافر اين اداره كل تجليل نمودند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار