تهیه غذا و نگه داشتن باقی مانده آن برای روز بعد برای ما کاری عادی است، در حقیقت بیشتر ما فکر می کنیم گرم کردن دوباره برخی از غذاها به ویژه فست فود، باعث خوشمزه تر شدن آن می شود؛ بر اساس تحقیقات، برخی عناصر موجود در این مواد غذایی در صورت گرم شدن دوباره، به شدت مضر می شوند.
کد خبر: ۶۹۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 25 December 2018

تابناک فارس به نقل از برنا:کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: استفاده از مایکروویو و اجاق گاز برای گرم کردن دوباره برخی غذاها، می تواند بسیار خطرناک باشد.
«عاطفه کهنسال» افزود: مرغ سرشار از پروتئین است، اما گرم کردن دوباره آن می تواند مشکلات گوارشی جدی ایجاد کند و بهترین روش مصرف مرغ باقی مانده، گنجانده شدن آن در سالاد یا ساندویچ های سرد است.
این کارشناس تغذیه با بیان اینکه اسفناج سرشار از آهن و نیترات است، توضیح داد: وقتی اسفناج را دوباره گرم کنید، نیترات به نیتریت که عنصری سرطانزاست تبدیل شده و غیر قابل مصرف می شود.
کهنسال، ادامه داد: حرارت دوباره تخم مرغ آن را سمی می کند و باعث ناراحتی معده می شود.
او در مورد قارچ، بیان کرد: به علت وجود پروتئین در قارچ، بهترین روش این است که قارچ در همان روزی که پخته شده مصرف شود و دوباره گرم نشود.
این کارشناس تغذیه، افزود: گرم کردن دوباره برنج بین ما ایرانی ها بسیار رایج است؛ برنج نپخته به باکتری هایی آلوده است که بعد از پخت هم زنده می مانند و گرم کردن دوباره نه تنها آنها را از بین نمی برد، بلکه باعث مسموم شدن غذا هم می شود.
کهنسال، اضافه کرد: گرم کردن دوباره سیب زمینی آن را سمی می کند و بهترین روش برای مصرف آن، جوشاندن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار