با هدف آموزشهای امدادی به دانش آموزان و استفاده در مواقع نیاز 195 مدرسه استان هرمزگان تحت پوشش طرح ملی دادرس قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۹۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۹ 31 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر باهدف تسکین آلام بشری، صلح و دوستی و تفاهم، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تأمین احترام انسان‌ها می‌باشد، در مدارس به فعالیت می‌پردازد.

سحررفیعی بندری در ادامه گفت: جذب و تربیت دانش‌آموزان به منظور آماده ساختن آنان برای انجام خدمات امدادی، اجتماعی و عام‌المنفعه مورد نیاز جامعه به ویژه هنگام بروز حوادث طبیعی وغیر‌مترقبه یکی از اهدافی است که در قالب طرح ملی دادرس بخشی از آن درحال تحقق است.

رفیعی بندری همچنین تصریح کرد: دانش آموزان پس از گذراندن آموزشهای طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در مسابقات آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمری) به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی اضافه کرد: درقالب این برنامه دانش‌آموزان هرمزگانی آماده مقابله با روزهای سخت آماده می‌شوند.

معاون امور جوانان هلال احمر هرمزگان طرح نمود: که در قالب این طرح دانش آموزان توسط مربی آموزش هایی از قبیل پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ و آتل ‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را فرا می‌گیرند.

سحر رفیعی‌بندری بیان داشت: امسال 195 مدرسه در سراسر استان هرمزگان تحت پوشش اجرای این طرح هستند که بیش از 4 هزار و 560 دانش آموز آموزشهای طرح ملی دادرس را فراخواهند گرفت و این آموزشها به توانمندسازی دانش آموزان در مواقع بحران کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار