شهروندان نجیب و مظلومی که برای درمان مراجعه و در سیر درمان به دلیل عدم رعایت متولیان درمان و عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه بمباران هسته‌ای هم می‌شوند.
کد خبر: ۶۹۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲ 03 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، در هنگام مراجعه به مراکز درمانی و تشخیصی اگر بر حسَبِ تجویز پزشک قرار باشد از بیماری عکس رادیولوژی و یا سی تی اسکن گرفته شود ، با فرض درست بودن تجویز پزشک، به هنگام گرفتن عکس رادیولوژی و یا سی‌تی‌اسکن از بیمار حتماً باید از ناحیه گردن و میان تنه بیمار با پوشش سربی برای جلوگیری از کم کاری تیروئید و نازائی ناشی از اشعه پوشانده شود.

همچنین انجام عکس و سی‌تی‌اسکن زیاد و بی‌مورد موجب بیماری‌های خونی و انواع سرطان در فرد میگردد.
در کمال تعجب مشاهده میشود که این ابتدایی‌ترین حق شهروندی در مراکز درمانی و تشخیصیِ بندرعباس چه مراکز دولتی و چه مراکز خصوصی رعایت نمی‌گردد و در طول شبانه روز مرتباً همشهریان عزیز و مظلوم هرمزگانی بدون رعایت این نکات در معرض اشعه قرار می‌گیرند.

شهروندان نجیب و مظلومی که برای درمان مراجعه و در سیر درمان به دلیل عدم رعایت متولیان درمان و عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه بمباران هسته‌ای هم می‌شوند.
این نابسامانی و ظلم فاحش در مورد بیماران تصادفی و بی‌هوش که به مراکز اورژانس مراجعه و تعداد بسیار زیادی عکس و سی تی اسکن از آنها انجام می‌شود به طور اسفناکی موجب تابش اشعه‌ی بسیار مضر در حجم بسیار زیاد به بدن مصدوم و تکرار آن در روزهای بعد جهت کنترل آسیب وارده می‌گردد ، بدون آنکه هیچ مرجعی برای ثبت و اندازه‌گیری اشعه وارده به بدن بیمار وجود داشته باشد.

آیا این افراد با اعضای خانواده خود نیز چنین رفتار می‌کنند؟

متولیانی که در پشت پوششهای سربی هم حقِّ اشعه دریافت می‌کنند ولی برای سلامت همشهریانشان هیچ ارزشی قائل نیستند را چه می‌توان نامید؟
لازم است مردم شریف و مظلوم هرمزگانی خود در هنگام مراجعه به این مراکز خواستار پوشش‌های سربی استاندارد گردند و در صورت عدم رعایت این نکته از انجام عکس و سی تی اسکن صرف نظر و مراتب را به دستگاه‌های نظارتی مربوطه گزارش دهند.
مسئولان مربوطه متوجه باشند این حق النّاسی است و هیچگاه بخشیده نخواهد شد، نه از طرف مردم نه از طرف خدای مردم......

نجابت و مظلومیّت هرمزگانی‌ها تا کجا؟سی‌تی‌اسکن بیمار تصادفی بدون پوشش سربی در مرکز دانشگاهی

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار