مدیرکل پشتیبانی امور دام یزد خبر داد:
مدیرکل پشتیبانی امور دام یزد با اشاره به لزوم حمایت از مصرف کنندگان و تعدیل قیمت‌ها گفت: در راستای تنظیم بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد در بازار توزیع شده و روند آن ادامه دارد.
کد خبر: ۷۰۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 09 January 2019

سید ابوالفضل وکیلی در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد با حضور استاندار و دستگاه‌های مربوطه به تشریح وضعیت تولید طیور در یزد پرداخت و اظهار داشت: استان یزد در زمینه تولید مرغ و طیور در چندماه اخیر افزایش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه در یزد تولید طیور مازاد بر نیاز استان است ادامه داد: همواره قیمت عرضه گوشت مرغ در یزد از میانگین نرخ کشوری کمتر است و ارزانتر از نزخ معمول مصوب کشور عرضه شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام یزد با بیان اینکه قیمت مرغ زنده اخیرا تا 9 هزار و 200 تومان هم رسید اضافه کرد: با تلاش هایی که انجام شد از خروج آن از استان جلوگیری شد و صادرات گوشت آن نیز منوط به تامین مصرف استان گردید و پس از آن برای صادرات اقدام شد.

وی با بیان اینکه با هدف کنترل بازار و تعدیل قیمت ها توزیع گوشت مرغ و دام منجمد آغاز شده عنوان کرد: توزیع مرغ منجمد از 20 آذر آغاز شد و در این مسیر 100 تن توزیع شد که در حال حاضر نیز روند توزیع ادامه دارد.

وکیلی نرخ هرکیلوگرم گوشت مرغ به صورت گرم در حال حاضر در بازار را 10 هزار و 300 تومان اعلام کرد و گفت: این نرخ گذاری در حال حاضر با آنچه که در سطح کشور عرضه می شود مقداری فاصله دارد و ارزانتر از نرخ کشوری به دست مصرف کننده می رسد.

وی با بیان اینکه اقداماتی نیز در دستور کار است تا بتوانیم قیمت ها را کاهش داده و ارزان نگه داریم اظهار داشت: از جمله توزیع مرغ گرم در شبکه های فروشگاهی و عقد قرارداد با تولیدکنندگان گوشت مرغ در سطح مرغداری ها در ازای تامین نهاده و دریافت گوشت مرغ پس از 45 روز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام یزد در خصوص گوشت منجمد نیز گفت: در سال جاری 970 تن توزیع شده و ذخیره لازم برای توزیع نیز وجود دارد و تمهیدات لازم برای توزع در فروردین ماه نیز دیده شده و شب عید هم مشکل و نگرانی نخواهیم داشت.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار