لوح یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال از سوی ريیس ثبت احوال مهریز به امام جمعه و فرماندار این شهرستان اهدا شد.
کد خبر: ۷۰۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 12 January 2019

«محمدعلی مکرمی» مدیر کل ثبت احوال استان در شوراي هماهنگی ثبت‌ احوال مهريز كه همراه با اهداي لوح یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال به مديران ارشد شهرستان همراه بود، ضمن ارائه توضيحاتي در مورد لزوم ثبت به موقع وقايع حياتي با همكاري دستگاه‌هاي اجرايي و مردم، گفت: هر نوع برنامه‌ریزی در كشور به آمار دقیق جمعیتی نیاز دارد و گردآوري صحيح اين آمار نيز برعهده ثبت احوال است .

وی به ضرورت رديافت كارت ملي هوشمند از سوي شهروندان تاكيد و خاطرنشان کرد: به دنبال ابطال شماره سریال کارت ملی‌هاي قدیمی، دریافت خدمات شهروندان از دستگاه‌های دولتی به ‌ویژه بانک‌ها با مشکل روبرو می‌شود لذا شهروندان فاقد كارت ملي هوشند بايد سريعتر در اين باره اقدام كنند.

مدیر کل ثبت‌ احوال یزد همچنين از فعاليت ۲۹ دفتر پیشخوان دولت جهت ارائه خدمات ثبت‌نام کارت ملی هوشمند در استان خبر داد و همچنين یادآور شد: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۴۲۴ هزار و ۷۹۰ فقره شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است .

«مهدی مصدق» ريیس اداره ثبت احوال مهریز نيز گفت: آمار ولادت از سال ۱۳۲۰ تا سال ۱۳۹۵ حاکی از آن است که قله ولادت در دهه ۶۰ اتفاق افتاده است و جمعیت ایران از دهه ۶۰ به بعد، مانند قبل از این دهه به‌ تدریج کاهش‌ یافته است .

وی افزود: به دلیل آمار بالای ازدواج و تعداد ولادت‌هایی که در اوایل انقلاب ثبت شد، استان يزد در سال ۸۰ در زمینه‌ي ثبت ازدواج رتبه برتر کشور را کسب کند.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: نرخ رشد طبیعی جمعیت مهریز تحت تأثیر ولادت‌ها و مهاجرت‌ها قرار دارد، به ‌طوری‌ که هر ساله در شهرستان مهریز ۲۰۰ واقعه ولادت ثبت می‌شود و از سوی دیگر ۱۲۰ نفر مهاجر هر سال وارد شهرستان می‌شوند که بیشتر از نیمی از آمار ولادت‌هاست.

به گفته‌ي وي، عمده‌ي این مهاجرت‌ها نیز از استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان به مهریز صورت می‌گیرد .

مصدق به آمار طلاق‌ در کشور نيز پرداخت و گفت: دخالت خانواده‌ها، محقق نشدن شروط ضمن عقد و نیز ترک زندگی از عمده‌ترین دلایل طلاق در کشور است كه اين عوامل در استان یزد غالباً ترک زندگی و اعتیاد هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار