کارگاه آموزشی دیابت با هدف آشنایی بیشتر شهروندان شیرازی با راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری خاموش در بوستان آزادی برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ 16 January 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس دیابت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از هر ۱۰ نفر افراد بالای ۳۰ سال یک نفر به دیابت مبتلا است بر این اساس، تعداد بیماران مبتلا به دیابت در استان فارس حدود ۲۰۰ هزار نفر برآورد می شود .

ندا هادی زاده افزود: تاکنون ۱۴۲ هزار نفر یعنی حدود ۷۲ درصد از این بیماران در استان شناسایی شده اند.
وی، انجام آزمایش خون را مهمترین راه تشخیص این بیماری برشمرد و گفت: در صورتی که قند خون ناشتای فرد در ۲ آزمایش متوالی بیشتر از ۱۲۶ باشد، وی بیمار دیابتی محسوب می‌شود.
هادی زاده با بیان اینکه همه افراد بالای ۳۰ سال در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع۲ هستند، افزود: احتمال بروز این بیماری در افرادی که سابقه دیابت در خانواده درجه یک خود دارند، یا دچار چاقی، فشار خون و چربی خون هستند و یا مادرانی که دچار دیابت بارداری شده باشند، بیشتر است.
وی افزود: از هر ۲ بیمار مبتلا به دیابت یک نفر از بیماری خود بی خبر است، از این رو توصیه می‌شود افراد بالای ۳۰ سال حداقل یکبار در سال آزمایش قند خون انجام دهند.
این کارشناس دیابت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پرنوشی، پرخوری و پرادراری را مهمترین علائم بیماری دیابت اعلام و تصریح کرد: رعایت رژیم غذایی و انجام روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی مهمترین عامل در پیشگیری و کنترل بیماری دیابت است.

برچسب ها: دیابت ، آموزش ، علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار