مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان با داشتن آب و هوای مساعد و زمین های حاصلخیز یکی از مستعدترین مناطق این استان برای پرورش شتر است.
کد خبر: ۷۰۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 16 January 2019

 

مجید فیاضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مردم از گوشت و شیر شتر بومی بیشتر استقبال را می کنند، افزود: شترهای بومی از لحاظ بهداشتی مورد تایید است اما شترهایی که به طور قاچاق وارد می شوند هیچ گونه نظارتی بر روی آنان انجام نمی شود.
وی افزود: آب و هوای مناسب و وجود علوفه زیاد در ایرانشهر سبب شده پرورش شتر بیشتر مورد توجه قرار گیرد که این امر می تواند گامی مهم در ایجاد اشتغال جوانان و تامین گوشت مورد نیاز کشور باشد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهرگفت:بیش از 750 نفر در سطح این شهرستان به کار پرورش شتر مشغول هستند.
وی بیان کرد: وجود بیش از 9 هزار نفر شتر در ایرانشهر، این شهرستان را به عنوان یکی از مناطق مستعد پرورش شتر سیستان و بلوچستان مطرح کرده است.
فیاضی اظهار داشت:شتر حیوانی مقاوم با شرایط سخت و سیستان و بلوچستان نیز با مراتع و دشت های زیادی که دارد به عنوان مهمترین زیستگاه پرورش شتر در کشور به شمار می آید.
وی با بیان ارزش بالای گوشت شتر از لحاظ تامین انرژی مورد نیاز بدن به خواص شیر آن پرداخت و افزود:شیر شتر به دلیل دارا بودن ویتامین ها و املاح نسبتا بالا تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: یکی از مهمترین خواص گوشت شتر در مقایسه با دیگر گوشت ‌ها، فقدان مواد هورمونی و آنتی ‌بیوتیک در آن است چرا که این حیوان در طبیعت به صورت آزاد و به دور از پرورش دامی رشد می‌ کند.
به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار