دغدغه‌های پوچ شوراوشهرداری بندرعباس را پایانی نیست؛
با نگاهی ساده هر شهروند بندرعباسی متوجه خواهد شد که این طرح نه تنها موجب کاهش ترافیک و روان شدن حمل‌ونقل در مسیرها نمی‌گردد بلکه با حذف یک لاین عبور و مرور و اختصاص آن به اتوبوسهایی که هیچگاه مردم از آنها استفاده نخواهند کرد موجب قفل شدن ترافیک و بدتر شدن حمل‌ونقل می‌گردد.
کد خبر: ۷۰۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۷ 19 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، پروژه‌های عمرانی شهرداری و شورای شهر بندرعباس در چند سال گذشته بیانگر تصمیم گیری عجولانه و کارشناسی نشده در پیش برد اهدافی است که به جای ایجاد رفاه و آسایش برای مردم موجب به هدر رفتن بیت‌المال و سلب آسایش از شهروندان گردیده است.

پروژه‌هایی با هزینه‌های گزاف و البته در تمام موارد بدون سرانجام موفق و بدون نتیجه

مروری بر طرح زیبا سازی خورِ نایبند با هزینه‌ی چند میلیارد تومان از بیت المال، ساخت پلهای عابر پیاده برقی که به گذرگاه‌های مرگ تبدیل و ورودی‌های آنها مسدود شده و افتتاح نشده بسته شده‌اند، ساخت ایستگاه‌های اتوبوس متعدد در سطح شهر با صرف هزینه بسیار بالا که هیچ‌گاه به بهره‌برداری نرسید و به مکانهایی برای تجمع معتادین و کارتن خوابها مبدل گشته که با تغییرکاربری تعدادی از آنها به فلافل فروشی و قهوه‌خانه در حال حاضر درآمده‌اند و موجب زشتی چهره‌ی شهر شده‌اند.

تعویض سالیانه جداول و سنگفرشها با جدولهای بی‌کیفیت و سنگفرشهای نامرغوب و قطع وسیع درختان کهنسال بُن‌بست دهخدا به بهانه ی زیبا سازی محلّه که در نهایت آن را تبدیل به بُن‌بست اشباح کرده است و با گذشت 4 ماه از پایان پروژه کذایی بُن‌بست اشباح با 35 تیر چراغ برق خاموش و تیری وسط ورودی آن تحویل اهالی شده است.

هر شهروند دقیق و باهوشی با مروری اجمالی در این پروژه‌ها متوجّه می‌گردد که فقط واسطه‌گران و پیمانکارانی با انجام این طرحها برای خود کیسه دوخته و پول‌های کلانی به جیب زده‌اند در حالیکه هیچ‌گونه پیشبردی در زیبایی و پیشرفت شهر نداشته‌اند.

گویی توهّم مسئولین شهرداری و اعضای شورای شهر در انجام پروژه‌های بی سرانجام پایانی ندارد و اکنون به رویاپردازیِ جدیدی در قالب ساخت و راه‌اندازیِ شبکه «بی آر تی» هستند.

مجدداً تأکید می‌شود که یکی از الزامات موفقیت هر طرح خوبی نحوه و زمان اجرای آن طرح است، پروژه‌ای که از شنیده‌ها به نظر می‌رسد هزینه‌ای قریب به یک‌صدمیلیارد تومان به بیت‌المال تحمیل و قطعاً نتیجه نهاییِ آن مشابه پروژه‌های فوق‌الذکر خواهد شد.

با نگاهی ساده هر شهروند بندرعباسی متوجه خواهد شد که این طرح نه تنها موجب کاهش ترافیک و روان شدن حمل‌ونقل در مسیرها نمی‌گردد بلکه با حذف یک لاین عبور و مرور و اختصاص آن به اتوبوسهایی که هیچگاه مردم از آنها استفاده نخواهند کرد موجب قفل شدن ترافیک و بدتر شدن حمل‌ونقل می‌گردد.
در شرایط کنونی اقتصاد ایران و رکود بالا با این اقدامات سطحی مسئولین تا کی می‌خواهند صبر مردم را محک بزنند.
با توجه به شرایط آب و هوایی شهر بندرعباس و شرجی بودن و گرم بودن هوا حداقل در 9 ماه سال این اتوبوسها اقبالی برای مورد توجه قرار گرفتن ندارند و قطعاً بلااستفاده خواهند ماند.

مردم ترجیح می‌دهند در چنین شرایط آب و هوایی از درب منزل خود با آژانسهای کولردار به محل مورد نظر تردد نمایند.
معقول هم نیست که قسمتی از مسیر را با ماشین طی کنند و دوباره پیاده شوند و بقیه مسیر را با اتوبوس طی کنند.
نکته دیگر میزان تردد در مسیرهایی است که «بی آر تی» می‌خواهد پوشش بدهد.

اگر مسیری نظیر میدان‌آزادی تا میدان‌انقلاب تهرآن و یا میدان‌انقلاب تا میدان‌فردوسی و امام‌حسین را در نظر بگیریم با توجه به وجود خیابان بسیار عریض این منطقه و تردد روزانه چند میلیون مسافر در این خطوط ایجاد «بی آر تی» معقول و کمک کننده خواهد بود.

ولی مثلاً در حد فاصل فرودگاه و پارک دبّاغیان در روز چند مسافر ورود و خروج خواهند داشت که بخواهیم در این مسیر «بی آر تی» راه‌اندازی کنیم.
در طی یک ماه گذشته که شاهد ساخت ایستگاه «بی آر تی» در مقابل بیمارستان خاتم بوده‌ایم تمام رهگذران و شهروندان آن محدوده متوجّه افزایش شدید ترافیک و کند شدن تردد به دلیل مسدود شدن نسبی نیمه‌ای از یک لاین جاده بوده‌اند حال تصور کنید که یک لاین جاده از پارک دباغیان تا فرودگاه بسته شود.
آیا این هزینه گزاف جزء اولویت هاست؟
احتمالاً با ایجاد این طرح بسیاری از دور برگردانهایی که قبلاً با صرف هزینه بسیار بالا ساخته شده‌اند نیز حذف خواهند شد و شاید لازم باشد چند چهار راه را نیز مسدود و یک طرفه کنند.
چرا در این زمان که می توان با این مبالغ کلان به تولید ملی رونق بخشید به رؤیاپردازی نامعقولانه می‌پردازند؟
با توجّه به نکات فوق به نظر می‌رسد که این پروژه سر انجامی جز فنا و نتیجه‌ای جز حیف‌ومیل بیت‌المال و البتّه پُر کردن جیب گروهی واسطه‌گر و کارچاق‌کن و پیمانکاران مربوطه نخواهد داشت.
یک طرح علمی و منطقی بایستی باشد شاید اگر دستگاه‌های نظارتی مربوطه در پروژه‌های بی‌سرانجام قبلی ورود می‌کردند و گوش سلاطین توهّم را می‌کشیدند و آنها را بازخواست و تنبیه یا معلّق از کار  می‌کردند چنین توهّم بزرگی را الان رقم نمی‌زدند.

پس از به دار کشیدن سلطان سکّه و ارز و دستگیری سلطان کاغذ چه خوب می‌شد، سلاطین توهّم را نیز شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار دهند.
اعضای شورای شهر بندرعباس که با شعار اخلاص آمدند مراقب باشند که اختلاس به بار نیاورند و رئیس هرم شورا که فریاد دزد،دزدش گوش فلک را کر کرد و عملی در آن مشاهده نمی‌شود جوری نباشد که مردم این برداشت را بکنند که دارند همدیگر را صدا میزنند!!!

رویاهای شیرین کودکانه یا توهّم «بی آر تی» مسئله این است!!!

 نصب ایستگاه «بی آرتی» در این نقطه مقابل بیمارستان خاتم توجیه عقلانی ندارد چون تردد زیادی به این منطقه صورت نمی‌گیرد درست کردن این ایستگاه وسط خیابان شانس وقوع حادثه را افزایش می‌دهد زیراکه مردم باید از خیابان عبور کنند تا به ایستگاه وارد شوند.
«خانه از پای بند ویران است / خواجه در بند نقش ایوان است»

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار