نحوه مهندسی انتخابات هیئت‌های ورزشی در راستای پیشبرد اهداف سیاسی؛
باز هم در چنین انتصاباتی رد پای برخی سیاسیون استان دیده می‌شود که برای انتخابات مجلس نیازمند مهره چینی هستند و می‌خواهند در راستای منافع شخصی از ورزش پلی بسازند برای ترقی جایگاه خود...
کد خبر: ۷۰۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 25 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، با پایان یافتن مدت مأموریت مرشدی رئیس پیشین هیأت کشتی استان هرمزگان، شاهد اتفاقات جالب توجهی در امر مدیریت ورزش استان هستیم.

با توجه به برخی ملاحظات انتظار می‌رفت در موعد مقرر مجمع عمومی هیأت کشتی استان هرمزگان به منظور انتخاب رئیس هیات تشکیل و نسبت به انتخاب رئیس جدید هیأت اقدام شود و در این بین نیز شاهد ثبت نام تعدادی از عزیزان دلسوز در این رشته پهلوانی بودیم.

علیرغم تمام پیش‌بینی ها ، برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌هایی که انجام شد، اما ظاهراً قرار است اتفاقات دیگری رقم بخورد و چون شرایط برای انتصاب یک فرد خاص از سوی اداره کل ورزش و جوانان مهیا نبوده، مسئولان ورزش استان صلاح ندانستند که انتخابات را برگزار نکنند و جهت اطمینان از انتصاب فرد مورد نظر با گماردن یک سرپرست ( خواجه فینی) برای هیأت کشتی می‌خواهند شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که فرد مورد نظرشان به عنوان رئیس هیأت کشتی استان انتخاب شود. چرا که در صورت انتخاب سرپرست عملاً دو حق رأی ( رئیس و نایب رئیس هیأت پیشین) از بین خواهد رفت و دست مرشدی از دادن رأی کوتاه خواهد شد.

با این اوصاف شرایط باید به گونه‌ای رقم بخورد که فردی به نام (ن) به عنوان رئیس جدید هیأت کشتی استان بر سر کار بیاد!

آقای (ن) که سابقه‌ای بسیار بدی در مدیریت هیأت قبلی خود دارد و نتوانست آنگونه که انتظار می‌رفت کاری را برای ورزش استان من جمله رشته مهیج (الف) به ثمر برساند، اکنون سودای ریاست هیأت کشتی را در سر دارد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد مسئولان ورزش استان هرمزگان چه توجیهی برای ناکامی‌های قبلی این فرد خواهند داشت که اکنون می‌خواهند وی را به عنوان رئیس جدید هیأت کشتی استان انتصاب کنند؟؟!!

نامبرده سالهاست در کسوت رئیس هیأت در چندین هیأت ورزشی فعالیت داشته و هر جا که حضور داشته با ناکامی شدید و عدم اقبال ورزشکاران مواجه بوده است ! حال با چه هدفی می‌خواهد وارد گود این رشته پهلوانی شود الله اعلم!
باز هم در چنین انتصاباتی رد پای برخی سیاسیون استان دیده می‌شود که برای انتخابات مجلس نیازمند مهره چینی هستند و می‌خواهند در راستای منافع شخصی از ورزش پلی بسازند برای ترقی جایگاه خود.

در کشتی افراد دلسوز فراوانی وجود دارند که سابقه طولانی در بحث قهرمانی، مربی گری و داوری این رشته دارند و بهتر است اداره کل ورزش و جوانان استان با مدیریت راهبردی، فردی را در سمت رئیس هیأت بگمارد که در این رشته ورزشی تخصص و سابقه داشته باشد نه اینکه به دنبال فردی باشد که کارنامه نه چندان مناسبی از خود در ورزش به جای گذاشته و اکنون برای رسیدن به امیال سیاسی به دنبال پست و مقام است.

با این تفاسیر بهترین گزینه برای تصدی پست هیأت کشتی آقای (ش) خواهد بود اما اگر برخی افراد من جمله رئیس اداره ورزش استان بگذارد تا متخصصین بر سر کار بیایند و به قول قدیمی‌ها کار را به کاردان بسپارند.

انتظارات از مدیر جدید اداره ورزش استان نیز در ابتدای امر بسیار زیاد بود اما با گذشت زمان مشخص شد جناب امیاری تمایلی به ایجاد تحول در ورزش استان ندارد و فقط با هدف خاص و به دنبال کسب رزومه‌کاری وارد استان شده است و تاکنون نیز هیچگونه اعتراضی نسبت به مدیریت ایشان وجود نداشته است چرا؟؟که اصولاً ایشان خنثی عمل میکند و کاری به کار کسی ندارد و مجموعه پیشین اداره کل ورزش همچنان سکاندار ورزش استان هستند و هیچ تغییری در تحول ورزش استان مشاهده نمی‌شود.

پشت پرده انتخابات رئیس هیأت کشتی چه می‌گذرد؟

هر چند حضور برخی افراد در ورزش استان نظیر دکتر خادمی و یونس برهم واقعا نعمت است و هرمزگانی‌ها باید قدردان اینگونه افراد باشند اما بدون شک امثال خواجه فینی که هیچ تخصصی در ورزش استان ندارند نمی‌توانند ادعایی داشته باشند که ورزش استان را به سرمنزل مقصود برسانند چه برسد که بخواهند تحولی در کشتی ایجاد کنند.

مدتهاست که دیگر بازدیدهای جناب امیاری از تب و تاب افتاده و ته کشیده و خبری از دید و بازدیدهای آنچنانی از شهرستان‌ها نیست اما نکته جالب توجه که حتماً جناب امیاری آنرا فراموش نکرده و علیرغم دیدن موارد خاص، کاری به کار کسی ندارد و منتظر گذشت زمان برای تکمیل رزومه‌کاری خود است اینکه هیچکس با حضور امیاری در هرمزگان موافق نبود!!!

در زمان تودیع و معارفه جناب دانشور و امیاری همگی دیدند که هیچ نوشته و تابلو و بنری که نشانگر خوشحالی اهالی ورزش نسبت به معارفه جناب امیاری باشد در سالن هتل هما مشاهده نشد و به نوعی تمامی کارکنان اداره ورزش استان به این انتخاب دهن کجی کردند و امیاری نیز تاکنون سکوت کرده و دم نزده است، هر چند در ابتدای امر تمامی دست اندرکاران ورزش استان منتظر تحول از سوی امیاری بودند اما آن تحول نیز هیچ گاه اتفاق نیافتاد و تهدیدهای تغییر نیز هیچ گاه عملی نشد!!

اکنون نیز انتخابات دو هیأت تیراندازی و کشتی را در پیش داریم و باید منتظر بمانیم و ببینیم که جناب امیاری از خود، اراده‌ای برای انتخاب به حق روسای هیأت‌ها نشان می‌دهد یا اینکه باز هم از بیرون اداره برایش نسخه خواهند پیچید!!

جای سؤال بی‌جواب ماند که چرا؟؟مرشدی رئیس اسبق کشتی که از دلسوخته‌گان,متخصص ورزش کشتی بود، به این سادگی کنار رفت قطعاً کسی حاضر نشد به درد دلش گوش کند و عدم همکاری اداره ورزش نسبت به حل کردن مشکلات هیئت باعث شد تا که مرشدی با سابقه فراوان و پاکی که داشت مجدداً در انتخابات مجمع شرکت نکند؟؟ آیا شخصی که 10 سال سکاندار هیأت کشتی بود آنهم با تجربیات بالا و مفید باید به همین سادگی ازش گذشت این چرا؟؟ها متأسفانه در ورزش استان و کشور حکم فرماست !!!

ورزش استان سالهای فراوانیست که مریض است، و در همه عرصه ها میتوان مشاهده نمود و عیناً دید، اما چرا؟؟مشخص است چون «اداره ورزش از کادر بسیار غیرورزشی تشکیل شده که یا باید پاک‌سازی (بخوانید سم زدایی) گردد و یا درمان شود آنهم با جابجای و آوردن انسانهای اصلح و ورزشکار اداره ورزش را سالم و پاک کرد تا ورزش استان از دست تخریب‌گران‌ورزشی خلاص گردد» واقعاً مگر در این استان کمبود رجال دارم که بایستی برای اداره ورزشی مستقیم با مردم استان در اتباطات تنگاتنگ است، را شخصی که هیچ صنمی با ورزش ندارد آنهم برای مدت محدودی (ورزشکار) بوده که از دولت یازدهم باقی است مدیریت کند با افرادی غیر اصلح که در مدیریت قبلی اداره ورزش را احاطه کرده‌اند، در این مدت کم ایشان تا ورزشکاران، پیشکسوتان و از محیط ورزش استان آگاه شود بایستی مدیریت خود را شش دانگ به شخص دیگری واگذار نماید که این موضوع شدیداً دارد به پیکر مریض وبی‌جان ورزش استان خسارت‌های جبران‌ناپذیری را وارد می‌سازد و ورزش هرمزگان را به سوی نابودی می‌برد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سیدمهدی گل گیرسوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
حرف حق گفتنی است این آقایون طوری درکشتی وارد شدند که انگار از قدیم ارثیه پدرشان بوده واقعاً جناب مرشدی حق داره هر چی بگه چون من به عنوان دبیر هیأت بارها و بارها برای گرفتن هزینه با اداره ورزش رفتم و درخواست کمک کردم هیچکس ما را یاری نکرد و فقط هر بار که به اداره ورزش میرفتم فقط دنبال ایرادگیری بودند و بس ظرف مدت یکسال که من دبیر هیأت بودم کلا اداره ورزش ۱۰ده میلیون تومان به ما کمک کرده در صورتی که ما توی این یکسال ۲۰ تا اعزام داشتیم که هر اعزامی حداقل سه میلیون هزینه رفت و برگشت داشته جمع کنید می‌شود۳۶۰۰۰۰۰۰میلیون کجا و۱۰۰۰۰۰۰۰میلیون کجا ودوم اینکه هیچکس نیامد بپرس درد این ورزش مریض چیه متأسفانه اقای مرشدی گوهر ارزشمندی بود که به سادگی از دست دادنش حالا ببینیم این آقایونی که تازه وارد گودکشتی میشوندچکارخواهندکرد....
فرزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
سلام
ممنون بابت انتشار اخبار هیئت های ورزشی،متاسفانه گزینش کاندیدهای ریاست هیئت های ورزشی توسط اداره ورزش و جوانان به درستی انجام نمیشه وسابقه مدیریتی کاندیدها در نظر گرفته نمیشه،من به عنوان یکی از قهرمانان سابق کشور شاهد هستم که هیچ نظارتی در طول دوره ۴ ساله انجام نمیشه و هیچ بازخواستی در خصوص عدم پیشرفت اون هیئت در طول دوره چهار ساله،عدم بکارگیری قهرمانان و مربیان موفق گذشته،بکارگیری افراد نالایق در سمت های کلیدی استانی بدون در نظر گرفتن سوابق ورزشی آنان،حذف افراد موفق از بدنه هییت از ریاست هیئت پیشین توسط اداره ورزش و جوانان انجام نمیشه و نظر سنجی از ورزشکاران و مربیان و داوران که بدنه اصلی هر هیئتی را تشکیل میدهند صورت نمی پذیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار