فرماندار میبد خبر داد؛
فرماندار میبد با بیان این که امسال سال ورزش در این شهرستان است، گفت: همزمان با سالروز بزرگداشت دهه فجر امسال 19 طرح صنعتی و عمرانی با اعتباری بالغ بر 273 میلیارد تومان افتتاح به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۷۰۷۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 26 January 2019

«حسین فلاح» در نشست خبری فرمانداران استان که به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان این که عملکرد انقلاب نسبت به زمان قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: اعتماد مردم به نظام مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال است.

وی با بیان این که میبد بعد از یزد با 103 هزار نفر جمعیت پر جمعیت ترین شهرستان استان است، افزود: حضور بیش از 15 هزار نفر ایرانی از استان‌های مختلف کشور از دیگر ویژگی‌های انسانی و جمعیتی میبد است.

فرماندار میبد در ادامه این شهرستان با سالانه 11 مدرسه نیاز دارد، گفت: افق پنج ساله برای توسعه آموزشی در شهرستان میبد تدوین و اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده است.

وی در مورد اعتبارات دهه فجر میبد با بیان این که امسال برای این شهرستان سال ورزش است، تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 9 میلیارد تومان در حوزه ورزش میبد هزینه شده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با بیان این که همزمان با سالروز بزرگداشت دهه فجر امسال 19 طرح صنعتی و عمرانی با اعتباری بالغ بر 273 میلیارد تومان افتتاح به بهره برداری می‌رسند، ادامه داد: 170 میلیارد تومان از اعتبارات تأمین شده توسط بخش خصوصی و 103 میلیارد تومان توسط بخش دولتی تأمین اعتبار شده است.

فلاح سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد تومان در بخش میراث فرهنگی را از جمله دستاوردهای میبد طی چند سال گذشته دانست و بیان کرد: وجود 14 بوم‌گردی، ساخت هتل پنج ستاره و مرمت تک بناهای میراثی، مهمترین ویژگی طرح‌های میراثی در میبد است.

فرماندار میبد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که میبد کمترین سرانه مصرف آب در استان را دارد، گفت: زمینه اشتغال حدود 17 هزار نفر به واسطه استقرار واحدهای کاشی و سرامیک در میبد ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت 11 مرکز آموزش عالی و دو مرکز حوزه علمیه در شهرستان میبد، خاطرنشان کرد: حدود 20 هزار دانش آموز و شش هزار و 500 دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار