رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به برگزاری دومین سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام، گفت: تمام آوازه‌های شهر یزد در سراسر جهان به خاطر خشت خام است.
کد خبر: ۷۰۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 27 January 2019

«غلامعلی سفید»  با اشاره به برگزاری دومین سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام در یزد، اظهار کرد: پس از ثبت جهانی یزد و طی جلسات متعدد اعضای شورای اسلامی شهر، اداره کل میراث فرهنگی استان و انجمن هنرهای تجسمی، بر برگزاری چنین همایش‌ها و سمپوزیوم هایی در راستای معرفی بیش از پیش عناصر کهن شهر میراث جهانی یزد تاکید و اعتبارات لازم برای اجرای این مهم را تأمین کردند.

وی با بیان این که نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام در سال 96 محله سید گلسرخ یزد(محل برگزاری اولین سمپوزیوم ) به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده است، افزود: تمام آوازه‌های شهر یزد در جهان به خاطر خشت خام است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این که سازه‌های خشتی با بافت تاریخی یزد متناسب است، گفت: برگزاری سمپوزیوم خشت خام نقش مهمی در ماندگاری و جاودانگی خشت خام ایفا می‌کند.

سفید در ادامه با بیان این که محور برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی خشت خام، شورای اسلامی شهر یزد است، تصریح کرد: برگزاری این سمپوزیوم دست آوردهای ارزشمندی برای شهر یزد داشته و دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم، یزد را بیش از پیش با هنرمندان فاخر شهری، استانی و کشوری آشتی خواهد داد و این شهر تاریخی را به نخبگان و ایرانیان معرفی خواهد کرد که همین مهم نیز در حوزه گردشگری یزد نقش به سزایی را ایفا و ارزش افزوده حائز اهمیتی را ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: یزد باید به یک شهر هنری تبدیل و همه مسئولان و متولیان امر باید در این حوزه در توان خود همت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: شهرهای تاریخی جهان محل تجمع اندیشمندان، هنرمندان و سایر اقشار فرهیخته جامعه است و حال که یزد از دیرباز خود بستر و ماوای این اقشار بوده باید تمام تلاش خود را در ادامه این روند به کار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار